Rysunek pochodzi z wczesnego okresu twórczości Henryka Siemiradzkiego. Został oznaczony stemplem z faksymile podpisu artysty, spotykanym także na innych jego rysunkach i szkicach olejnych, m.in. na Alegorii muzyki, olejnym studium do projektu kurtyny krakowskiego teatru (MNW, nr inw. MP 2049). Dwie takie pieczątki, z których odbijano autograf artysty, znajdują się w zbiorach pamiątek po Siemiradzkim w Muzeum Narodowym w Krakowie.
Patrz:
– Henryk Siemiradzki jakiego nie znamy. Wystawa daru otrzymanego od Rodziny Artysty [wstęp Z. Gołubiew], Muzeum Narodowe w Krakowie, czerwiec-sierpień 1980, s. nlb. Dział „Przedmioty osobiste“, nr kat. 15 (nr inw. MNK 316 689/1-2).
ołówek, papier
31,4 x 21 cm
p.d. oznaczony stemplem z faksymile podpisu artysty: HSiemiradzki [inicjały wiązane]
Na odwrocie p.d. notatka ramiarska (ołówkiem): brąz | 30 VI 158 [w kółku].
Rysunek pochodzi z wczesnego okresu twórczości Henryka Siemiradzkiego. Został oznaczony stemplem z faksymile podpisu artysty, spotykanym także na innych jego rysunkach i szkicach olejnych, m.in. na Alegorii muzyki, olejnym studium do projektu kurtyny krakowskiego teatru (MNW, nr inw. MP 2049). Dwie takie pieczątki, z których odbijano autograf artysty, znajdują się w zbiorach pamiątek po Siemiradzkim w Muzeum Narodowym w Krakowie.
Patrz:
– Henryk Siemiradzki jakiego nie znamy. Wystawa daru otrzymanego od Rodziny Artysty [wstęp Z. Gołubiew], Muzeum Narodowe w Krakowie, czerwiec-sierpień 1980, s. nlb. Dział „Przedmioty osobiste“, nr kat. 15 (nr inw. MNK 316 689/1-2).