Niemiecki orientalista i pejzażysta; gimnazjum kończył w Berlinie, gdzie równolegle uczył się malarstwa w pracowni znanego pejzażysty Hermanna Eschke. Temu pierwszemu nauczycielowi zawdzięczał najwięcej, mimo, że później kształcił się jeszcze pod kierunkiem Karla Steffecka i Gottlieba Biermanna. W jego obrazach dostrzegalne są także inspiracje malarstwem Eduarda Hildebrandta. Artysta wyjeżdżał w liczne podróże studyjne - nad Morze Północne i Bałtyk w góry Harcu, do Francji, Włoch, Grecji, Anglii, Szkocji czy Hiszpanii. Począwszy od 1873 kilkakrotnie jeździł do Egiptu i krajów Orientu, m.in. do Turcji i Libanu. W 1894 został profesorem Akademii w Berlinie, a w latach 1895-1899 był prezesem tamtejszego stowarzyszenia artystów. Malował przede wszystkim pejzaże dokumentujące jego rozliczne podróże. Największą popularność przyniosły mu - powtarzane w różnych wersjach - obrazy przedstawiające krajobraz i architekturę starożytnego Egiptu. Malował także sceny religijne.
Olej, płótno; 79 x 56 cm
Na kartce trzymanej w reku sportretowanego napis: Herrn | Rittergutsbesits | Max v Gustorf | (?)
Sygnowany p. śr. Ernst Koerner | 1910
Na odwrocie na krośnie pieczęć berlińskiego składu materiałów malarskich Leopold Hess
Niemiecki orientalista i pejzażysta; gimnazjum kończył w Berlinie, gdzie równolegle uczył się malarstwa w pracowni znanego pejzażysty Hermanna Eschke. Temu pierwszemu nauczycielowi zawdzięczał najwięcej, mimo, że później kształcił się jeszcze pod kierunkiem Karla Steffecka i Gottlieba Biermanna. W jego obrazach dostrzegalne są także inspiracje malarstwem Eduarda Hildebrandta. Artysta wyjeżdżał w liczne podróże studyjne - nad Morze Północne i Bałtyk w góry Harcu, do Francji, Włoch, Grecji, Anglii, Szkocji czy Hiszpanii. Począwszy od 1873 kilkakrotnie jeździł do Egiptu i krajów Orientu, m.in. do Turcji i Libanu. W 1894 został profesorem Akademii w Berlinie, a w latach 1895-1899 był prezesem tamtejszego stowarzyszenia artystów. Malował przede wszystkim pejzaże dokumentujące jego rozliczne podróże. Największą popularność przyniosły mu - powtarzane w różnych wersjach - obrazy przedstawiające krajobraz i architekturę starożytnego Egiptu. Malował także sceny religijne.