[Ekspertyza Wacławy Milewskiej]

Walery Eliasz Radzikowski - artysta malarz, rysownik i grafik, miłośnik Tatr, jeden z prekursorów polskiego taternictwa, propagator turystyki tatrzańskiej.
Za ekspertyzą: "Wykształcenie artystyczne Eliasz zdobył w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, do której uczęszczał w latach 1856-62, następnie w czasie dalszych, trzyletnich studiów w monachijskiej Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych, wreszcie podczas podróży artystycznych do Włoch, Niemiec, Belgii, Francji i Szwajcarii. (...) Artysta wypracował z czasem [w dziedzinie techniki akwarelowej] indywidualny, łatwo rozpoznawalny styl. Akwarelowe prace Eliasza to właściwie kolorowane akwarelą rysunki, wykonane delikatną, wręcz nikłą kreską bardziej konturowo, niż malarsko opisują kształty. (...) Sportretowanie małego dziecka, zapewne swego małego synka Stanisława, z konfederatką w dłoniach jest osobistą, patriotyczną manifestacją artysty, który w latach powstania styczniowego był współpracownikiem Rządu Narodowego, a jako malarz wielokrotnie podejmował tematy z dawnej i współczesnej historii Polski, zgodnie z panującym współcześnie nurtem historyzmu w sztuce polskiej, przypominającym świetność dawnej Rzeczypospolitej i krzepiącym wiarę w odzyskanie niepodległości.

76
Walery ELJASZ-RADZIKOWSKI (1841-1905)

PORTRET MAŁEGO CHŁOPCA (ZAPEWNE SYNA ARTYSTY, STANISŁAWA) Z KONFEDERATKĄ W DŁONIACH, 1869 r.

Akwarela, ołówek, papier; 10,9 x 7,9 cm (w świetle passe-partout)
Sygnowany ołówkiem p.d.: 2/12 1869 | WE (monogram wiązany)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

[Ekspertyza Wacławy Milewskiej]

Walery Eliasz Radzikowski - artysta malarz, rysownik i grafik, miłośnik Tatr, jeden z prekursorów polskiego taternictwa, propagator turystyki tatrzańskiej.
Za ekspertyzą: "Wykształcenie artystyczne Eliasz zdobył w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, do której uczęszczał w latach 1856-62, następnie w czasie dalszych, trzyletnich studiów w monachijskiej Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych, wreszcie podczas podróży artystycznych do Włoch, Niemiec, Belgii, Francji i Szwajcarii. (...) Artysta wypracował z czasem [w dziedzinie techniki akwarelowej] indywidualny, łatwo rozpoznawalny styl. Akwarelowe prace Eliasza to właściwie kolorowane akwarelą rysunki, wykonane delikatną, wręcz nikłą kreską bardziej konturowo, niż malarsko opisują kształty. (...) Sportretowanie małego dziecka, zapewne swego małego synka Stanisława, z konfederatką w dłoniach jest osobistą, patriotyczną manifestacją artysty, który w latach powstania styczniowego był współpracownikiem Rządu Narodowego, a jako malarz wielokrotnie podejmował tematy z dawnej i współczesnej historii Polski, zgodnie z panującym współcześnie nurtem historyzmu w sztuce polskiej, przypominającym świetność dawnej Rzeczypospolitej i krzepiącym wiarę w odzyskanie niepodległości.