Artystka blisko związana z awangardowym środowiskiem Paryża i jego elitą artystyczno-aintelektualną. Żona Luisa Marcoussisa. Przyjaciółka wielu znanych osobowości kultury XX wieku: Guillama Apollinaira, Georgesa Braques`a Jeana Arpa czy Andre Bretona. Utrzymywała bliskie kontakty ze środowiskiem Szkoły Paryskiej.
We wczesnej fazie twórczości zasadniczy wpływ wywarła na nią estetyka kubizmu. Powstawały wtedy portrety i martwe natury o zsyntetyzowanych formach. Oferowany "Portret Madame A." urzeka swoim wdziękiem, artystycznym kunsztem i jest bodaj najlepszą pracą artystki na rynku, którą mogłaby się poszczycić niejedna kolekcja muzealna.
olej, płótno;
90 x 63 cm
sygn. l.d. Halicka/ 1914
Artystka blisko związana z awangardowym środowiskiem Paryża i jego elitą artystyczno-aintelektualną. Żona Luisa Marcoussisa. Przyjaciółka wielu znanych osobowości kultury XX wieku: Guillama Apollinaira, Georgesa Braques`a Jeana Arpa czy Andre Bretona. Utrzymywała bliskie kontakty ze środowiskiem Szkoły Paryskiej.
We wczesnej fazie twórczości zasadniczy wpływ wywarła na nią estetyka kubizmu. Powstawały wtedy portrety i martwe natury o zsyntetyzowanych formach. Oferowany "Portret Madame A." urzeka swoim wdziękiem, artystycznym kunsztem i jest bodaj najlepszą pracą artystki na rynku, którą mogłaby się poszczycić niejedna kolekcja muzealna.