Reprodukowany: Roman Kramsztyk 1885-1942, Wystawa monograficzna luty-marzec 1997, Żydowski Instytut Historyczny, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1997, poz.kat. IV/72 s. 235; wzmiankowany: tamże, s. 44.

Roman Kramsztyk, podobnie jak jego przyjaciel Eugeniusz Zak, chętnie szukał inspiracji w sztuce starych mistrzów. Szczególnie upodobał sobie leonardowską technikę rysowania sangwiną, w której wykonany jest prezentowany portret. Za pomocą mistrzowsko prowadzonej, delikatnej linii udało się artyście wydobyć subtelność kobiecej urody, oraz to, co dla studiów portretowych najważniejsze - rys charakterologiczny postaci. Portretowana to Lottaria Bolognia, wykształcona w Parmie harfistka, solistka warszawskiej Opery i Filharmonii, matka aktorki Charlotty Bologny.

38
Roman KRAMSZTYK (1885 Warszawa -1942 Warszawa)

Portret Lotarii Bologni, lata 30.

Sangwina, papier;
41 x 29 cm w świetle passe-partout
Sygn.p.d.: Roman Kramsztyk

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Reprodukowany: Roman Kramsztyk 1885-1942, Wystawa monograficzna luty-marzec 1997, Żydowski Instytut Historyczny, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1997, poz.kat. IV/72 s. 235; wzmiankowany: tamże, s. 44.

Roman Kramsztyk, podobnie jak jego przyjaciel Eugeniusz Zak, chętnie szukał inspiracji w sztuce starych mistrzów. Szczególnie upodobał sobie leonardowską technikę rysowania sangwiną, w której wykonany jest prezentowany portret. Za pomocą mistrzowsko prowadzonej, delikatnej linii udało się artyście wydobyć subtelność kobiecej urody, oraz to, co dla studiów portretowych najważniejsze - rys charakterologiczny postaci. Portretowana to Lottaria Bolognia, wykształcona w Parmie harfistka, solistka warszawskiej Opery i Filharmonii, matka aktorki Charlotty Bologny.