Obraz o zbliżonej kompozycji Ułan 2 płk. z meldunkiem, 1947 jest reprodukowany [w: ] K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław, Warszawa, Kraków, 1992, il. 252

Jerzy, najmłodszy z rodu słynnych malarzy koni i scen bitewnych, obdarzony wielkim talentem. Od wczesnych lat został wciągnięty przez ojca Wojciecha do pomocy przy malowaniu obrazów. Niezwykła łatwość, z jaką osiągał w malarstwie efekty dorównujące ojcu spowodowała, że nie ukończył żadnej akademii. Poświęcił się malowaniu obrazów batalistycznych i scen z końmi, głownie scen batalii z okresu Księstwa Warszawskiego, epopei napoleońskiej oraz wojny polsko-sowieckiej 1920 r. Obok znakomicie komponowanych i zadziwiających rozmachem scen batalistycznych tworzył też małe obrazki, będące wycinkami z "wielkich" tematów. Znajdowały one liczne grono nabywców, zarówno przed, jak i po II wojnie światowej. Malarska działalność obu Kossaków odpowiadała, bowiem charakterystycznemu polskiemu zamiłowaniu do koni i brawury bojowej.

40
Jerzy KOSSAK (1886 Kraków - 1955 Kraków)

PORTRET KONNY OFICERA 23 PŁK. UŁANÓW GRODZIEŃSKICH, 1947

Olej, tektura,
49x34,5
Sygnowany p. d.: Jerzy Kossak | 1947
Na odwrociu atramentem: Zaświadczam autentycz | ność tego obrazu | Jerzy Kossak

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz o zbliżonej kompozycji Ułan 2 płk. z meldunkiem, 1947 jest reprodukowany [w: ] K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław, Warszawa, Kraków, 1992, il. 252

Jerzy, najmłodszy z rodu słynnych malarzy koni i scen bitewnych, obdarzony wielkim talentem. Od wczesnych lat został wciągnięty przez ojca Wojciecha do pomocy przy malowaniu obrazów. Niezwykła łatwość, z jaką osiągał w malarstwie efekty dorównujące ojcu spowodowała, że nie ukończył żadnej akademii. Poświęcił się malowaniu obrazów batalistycznych i scen z końmi, głownie scen batalii z okresu Księstwa Warszawskiego, epopei napoleońskiej oraz wojny polsko-sowieckiej 1920 r. Obok znakomicie komponowanych i zadziwiających rozmachem scen batalistycznych tworzył też małe obrazki, będące wycinkami z "wielkich" tematów. Znajdowały one liczne grono nabywców, zarówno przed, jak i po II wojnie światowej. Malarska działalność obu Kossaków odpowiadała, bowiem charakterystycznemu polskiemu zamiłowaniu do koni i brawury bojowej.