Jeden z najpopularniejszych przedstawicieli artystycznego świata XIX w, znakomity akwarelista. Warsztatu uczył się we Lwowie u J. Maszkowskiego, praktykował także rysunek z natury. Jego mistrzem i doradcą był wybitny artysta Piotr Michałowski. Kossak często też odwiedzał Monachium, gdzie malował w pracowni słynnego batalisty F. Adama. Jego twórczość zdominowana jest scenami batalistycznymi, związanymi z historią bohaterskich bitew takich jak chociażby bitwa pod Samosierrą. Na licznych obrazach możemy również obserwować różnorodne sceny z życia polskiej szlachty. Jednakże, prawdziwymi bohaterami obrazów Juliusza Kossaka były konie, zafascynowany ich ruchem, temperamentem i pięknem mistrzowsko, pokazywał to na swoich obrazach
Prezentowana "Portret konny? jest przykładem znakomitego kunsztu artysty w technice akwareli. To także pokaz niezwykłej precyzji, odpowiedniej kolorystyki i znajomości tematu.
Akwarela, papier;
41 x 47 cm
Sygn. p.d. Juliusz Kossak
Na odwrocie odręczny opis:
Akwarela ta (portret ś.p. Łączyńskiego/ malowana w roku zdaje mi się 1864 jest/ oryginalną pracą ś.p. ojca mojego Juliusza/ Wojciech Kossak/ Kraków 1926 r.
Jeden z najpopularniejszych przedstawicieli artystycznego świata XIX w, znakomity akwarelista. Warsztatu uczył się we Lwowie u J. Maszkowskiego, praktykował także rysunek z natury. Jego mistrzem i doradcą był wybitny artysta Piotr Michałowski. Kossak często też odwiedzał Monachium, gdzie malował w pracowni słynnego batalisty F. Adama. Jego twórczość zdominowana jest scenami batalistycznymi, związanymi z historią bohaterskich bitew takich jak chociażby bitwa pod Samosierrą. Na licznych obrazach możemy również obserwować różnorodne sceny z życia polskiej szlachty. Jednakże, prawdziwymi bohaterami obrazów Juliusza Kossaka były konie, zafascynowany ich ruchem, temperamentem i pięknem mistrzowsko, pokazywał to na swoich obrazach
Prezentowana "Portret konny? jest przykładem znakomitego kunsztu artysty w technice akwareli. To także pokaz niezwykłej precyzji, odpowiedniej kolorystyki i znajomości tematu.