„Henryka Musiałowicza nie interesuje kształt jednostkowy, wygląd jakiejś jednej twarzy, postaci ludzkiej czy zwierzęcej, sceneria określonego pejzażu. Poszukuje ich wewnętrznego sensu, ich ponadczasowości. Istota rzeczy nie ulega żadnym zmianom i jako taka pozostaje odporna na upływ czasu, na jego niszczące czy ozdobne działanie. Jest w swoim trwaniu niezmienna, dlatego spotkanie z nią nie wymaga ani łatwych upiększeń, ani dbałości o szczegóły, ani nawet zbyt wyraźnego przestrzegania granic między tym, co widzialne i niewidzialne”. (W. Nowaczyk, Świat Henryka Musiałowicza i świat według Niego [w:] Henryk Musiałowicz, Muzeum Narodowe w Poznaniu [kat. wyst.], Poznań, 2002, s. 27)
olej/płótno, 69,5 x 48,5 cm
sygnowany l.d.: MUSIAŁOWICZ
na odwrocie oprawy pieczątka Galerii Piotra Nowickiego
„Henryka Musiałowicza nie interesuje kształt jednostkowy, wygląd jakiejś jednej twarzy, postaci ludzkiej czy zwierzęcej, sceneria określonego pejzażu. Poszukuje ich wewnętrznego sensu, ich ponadczasowości. Istota rzeczy nie ulega żadnym zmianom i jako taka pozostaje odporna na upływ czasu, na jego niszczące czy ozdobne działanie. Jest w swoim trwaniu niezmienna, dlatego spotkanie z nią nie wymaga ani łatwych upiększeń, ani dbałości o szczegóły, ani nawet zbyt wyraźnego przestrzegania granic między tym, co widzialne i niewidzialne”. (W. Nowaczyk, Świat Henryka Musiałowicza i świat według Niego [w:] Henryk Musiałowicz, Muzeum Narodowe w Poznaniu [kat. wyst.], Poznań, 2002, s. 27)