Prezentowany portret Witkacy zakwalifikował do typu „E”, który zakładał „dowolną interpretację psychologiczną, według intuicji firmy”. W praktyce wizerunki takie otrzymywały panie, których uroda budziła uznanie artysty. Portret z pewnością nawiązuje do młodopolskiego stereotypu femme fatale, kobiety demonicznej, który fascynował Witkacego w okresie młodości, do którego powracał w różnych formach przez całe życie. Adnotacje przy sygnaturze informują, że wykonując ten obraz artysta nie pił alkoholu, natomiast palił papierosy.
Pochodzenie: kolekcja prywatna, Polska.
Obraz posiada ekspertyzę dr Anny Żakiewicz, witkacologa.
pastel, papier, 65 x 52 cm,
sygn. i dat. śr. d.: NΠP (T.E) Witkacy 1931/10/XII
Prezentowany portret Witkacy zakwalifikował do typu „E”, który zakładał „dowolną interpretację psychologiczną, według intuicji firmy”. W praktyce wizerunki takie otrzymywały panie, których uroda budziła uznanie artysty. Portret z pewnością nawiązuje do młodopolskiego stereotypu femme fatale, kobiety demonicznej, który fascynował Witkacego w okresie młodości, do którego powracał w różnych formach przez całe życie. Adnotacje przy sygnaturze informują, że wykonując ten obraz artysta nie pił alkoholu, natomiast palił papierosy.
Pochodzenie: kolekcja prywatna, Polska.
Obraz posiada ekspertyzę dr Anny Żakiewicz, witkacologa.