Portret kobiety w surducie wyróżnia się ekspresją i pogłębioną charakterystyką modelki. Centralny punkt kompozycji stanowią jej wyraziste oczy.
Malarz, brat rysownika Wojciecha. Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie u W. K. Stadlera, razem z m.in. Janem Matejką i Arturem Grottgerem. W latach 1860-1863 przebywał w Wiedniu, gdzie przez jeden semestr kształcił się w Akademii pod kierunkiem K. Wurzingera. Uczestnik powstania styczniowego, po jego upadku wyjechał za granicę, był w Pradze i Monachium. Od 1866 stale mieszkał we Lwowie. Brał udział w licznych wystawach, m. in. w Wiedniu i w Filadelfii. We wcześniejszym okresie malował pejzaże i sceny rodzajowe, później - od czasów wiedeńskich - zajął się przede wszystkim portretem i w tej dziedzinie doszedł do znakomitych osiągnięć.
olej, płótno, 61 x 47 cm,
sygn. p.d.: J. Grabowski.
Portret kobiety w surducie wyróżnia się ekspresją i pogłębioną charakterystyką modelki. Centralny punkt kompozycji stanowią jej wyraziste oczy.
Malarz, brat rysownika Wojciecha. Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie u W. K. Stadlera, razem z m.in. Janem Matejką i Arturem Grottgerem. W latach 1860-1863 przebywał w Wiedniu, gdzie przez jeden semestr kształcił się w Akademii pod kierunkiem K. Wurzingera. Uczestnik powstania styczniowego, po jego upadku wyjechał za granicę, był w Pradze i Monachium. Od 1866 stale mieszkał we Lwowie. Brał udział w licznych wystawach, m. in. w Wiedniu i w Filadelfii. We wcześniejszym okresie malował pejzaże i sceny rodzajowe, później - od czasów wiedeńskich - zajął się przede wszystkim portretem i w tej dziedzinie doszedł do znakomitych osiągnięć.