Jeden z najsłynniejszych malarzy okresu Młodej Polski. Uczył się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w latach 1895-99 u Floriana Cynka, Jacka Malczewskiego, Józefa Unierzyskiego i Jana Stanisławskiego. Kontynuował studia w paryskiej École des Beaux-Arts u J.-L. Gérôme`a (1899-1901) i ponownie w Akademii krakowskiej w 1901-02 u Leona Wyczółkowskiego. Należał do wielu stowarzyszeń twórczych, z którymi wystawiał swoje obrazy: od 1904 był członkiem Związku Artystów Czeskich Mánes, w 1905 współorganizował krakowską Grupę Pięciu, a w 1908 Grupę Zero. Ponadto należał do Towarzystwa Sztuka (1911), wiedeńskiej Secesji i Société Nationale des Beaux-Arts. Prace prezentował także od roku 1902 w TPSP w Krakowie i od 1906 w warszawskiej Zachęcie.
Olej, sklejka;65 x 50 cm
Sygnowany p.d.: Wlastimil |Hofman |1950
Do obrazu załączony
jest szkic: ołówek, kredka, papier;18,5 x 12 cm w świetle ramy
Sygnowany p.d.: 14/II WH (monogram wiązany) 50
Jeden z najsłynniejszych malarzy okresu Młodej Polski. Uczył się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w latach 1895-99 u Floriana Cynka, Jacka Malczewskiego, Józefa Unierzyskiego i Jana Stanisławskiego. Kontynuował studia w paryskiej École des Beaux-Arts u J.-L. Gérôme`a (1899-1901) i ponownie w Akademii krakowskiej w 1901-02 u Leona Wyczółkowskiego. Należał do wielu stowarzyszeń twórczych, z którymi wystawiał swoje obrazy: od 1904 był członkiem Związku Artystów Czeskich Mánes, w 1905 współorganizował krakowską Grupę Pięciu, a w 1908 Grupę Zero. Ponadto należał do Towarzystwa Sztuka (1911), wiedeńskiej Secesji i Société Nationale des Beaux-Arts. Prace prezentował także od roku 1902 w TPSP w Krakowie i od 1906 w warszawskiej Zachęcie.