Konrad Krzyżanowski był malarzem, zajmował się ilustratorstwem, projektował witraże. Znany głównie jako portrecista wybitnych osobowości środowiska inteligencji. Tworzył też ekspresyjne i soczyste w barwie pejzaże. W latach 1904-09 był profesorem warszawskiej SSP, 1917-18 polskiej SSP w Kijowie, a w 1918 roku otworzył w Warszawie prywatną szkołę malarstwa.
Jego sztuka zdominowana została przez wpływy wczesnego ekspresjonizmu, widoczne przede wszystkim w twórczości portretowej. Portrety te utrzymane są na ogół w ciemnej tonacji, malowane szerokimi pociągnięciami pędzla. Choć sprawiają nieraz wrażenie szkicu, są zdecydowane w wyrazie i wnikliwe w charakterystyce modela. Przykładem takiego potraktowania postaci jest proponowany na aukcji portret. Przedstawia on Marię Grossek Korycką - znaną polską poetkę i publicystkę, przedstawicielkę wczesnego ekspresjonizmu w literaturze polskiej.

25
Konrad KRZYŻANOWSKI (1872-1922)

Portret kobiety w czerwieni (Maria Grossek Korycka), 1916 r.

olej, płótno; 74x66 cm;
u dołu dedykacja: Wielmożnej Pani Marii Grossek/na pamiątkę Konrad Krzyżanowski 1916 r.


Estymacja: 85 000 - 95 000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Konrad Krzyżanowski był malarzem, zajmował się ilustratorstwem, projektował witraże. Znany głównie jako portrecista wybitnych osobowości środowiska inteligencji. Tworzył też ekspresyjne i soczyste w barwie pejzaże. W latach 1904-09 był profesorem warszawskiej SSP, 1917-18 polskiej SSP w Kijowie, a w 1918 roku otworzył w Warszawie prywatną szkołę malarstwa.
Jego sztuka zdominowana została przez wpływy wczesnego ekspresjonizmu, widoczne przede wszystkim w twórczości portretowej. Portrety te utrzymane są na ogół w ciemnej tonacji, malowane szerokimi pociągnięciami pędzla. Choć sprawiają nieraz wrażenie szkicu, są zdecydowane w wyrazie i wnikliwe w charakterystyce modela. Przykładem takiego potraktowania postaci jest proponowany na aukcji portret. Przedstawia on Marię Grossek Korycką - znaną polską poetkę i publicystkę, przedstawicielkę wczesnego ekspresjonizmu w literaturze polskiej.