Malarz. Siostrzeniec Konrada Krzyżanowskiego. Absolwent warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych w pracowni prof. Tadeusza Pruszkowskiego (1929). Wystawiał prace m.in. na salonach IPS w Warszawie (np. Salon Plastyków Bloku 1936; Salon Malarski 1937; X Salon Malarski 1938) oraz w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych (1938). Prezentował swoje prace za granicą w Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Pracował na warszawskiej ASP jako asystent prof. T. Pruszkowskiego i prowadził zajęcia z rysunku. W roku 1940 został wywieziony ze Lwowa na Syberię. Kiedy wypuszczono polskich jeńców na mocy układu Sikorski-Majski, artysta trafił do Teheranu, gdzie wznowił działalność twórczą i w 1943 roku wystawił 14 prac. W 1945 wyjechał do Libanu. W Bejrucie zorganizował i prowadził polską szkołę sztuk pięknych. W roku 1951 oraz 1954 roku odbyły się jego dwie wystawy (ostatnia pod patronatem UNESCO). Pozostawił po sobie dużo tekstów m in. wspomnienia o Konradzie Krzyżanowskim. Kilka obrazów sprzed 1939 posiada Muzeum Narodowe w Warszawie. W ostatnich latach 33 obrazy Bolesława Baake spadkobiercy artysty przekazali do Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu jako dar dla Rzeczpospolitej Polskiej.
Obraz namalowany przy oszczędnym użyciu kolorów. Dostojna dama w czarnym kapeluszu ukazana została na rozbielonym szmaragdowym tle, kontrastującym z jej czerwoną bluzką. Na pierwszy plan wysuwają się - ostre i zdecydowane spojrzenie modelki oraz ujęcie jej twarzy od dołu.
Olej, płótno; 45 x 40 cm
Sygnowany p.d.: BB
Do krosna przywiązana karta z napisem na maszynie: 138. Baake Bolesław | a/ portret kobiety w czarnym kapeluszu, sygn. pd. BB | b/ portret niewidomej | ol., pł. 45 x 40 cm | bez blejtramu
Malarz. Siostrzeniec Konrada Krzyżanowskiego. Absolwent warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych w pracowni prof. Tadeusza Pruszkowskiego (1929). Wystawiał prace m.in. na salonach IPS w Warszawie (np. Salon Plastyków Bloku 1936; Salon Malarski 1937; X Salon Malarski 1938) oraz w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych (1938). Prezentował swoje prace za granicą w Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Pracował na warszawskiej ASP jako asystent prof. T. Pruszkowskiego i prowadził zajęcia z rysunku. W roku 1940 został wywieziony ze Lwowa na Syberię. Kiedy wypuszczono polskich jeńców na mocy układu Sikorski-Majski, artysta trafił do Teheranu, gdzie wznowił działalność twórczą i w 1943 roku wystawił 14 prac. W 1945 wyjechał do Libanu. W Bejrucie zorganizował i prowadził polską szkołę sztuk pięknych. W roku 1951 oraz 1954 roku odbyły się jego dwie wystawy (ostatnia pod patronatem UNESCO). Pozostawił po sobie dużo tekstów m in. wspomnienia o Konradzie Krzyżanowskim. Kilka obrazów sprzed 1939 posiada Muzeum Narodowe w Warszawie. W ostatnich latach 33 obrazy Bolesława Baake spadkobiercy artysty przekazali do Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu jako dar dla Rzeczpospolitej Polskiej.
Obraz namalowany przy oszczędnym użyciu kolorów. Dostojna dama w czarnym kapeluszu ukazana została na rozbielonym szmaragdowym tle, kontrastującym z jej czerwoną bluzką. Na pierwszy plan wysuwają się - ostre i zdecydowane spojrzenie modelki oraz ujęcie jej twarzy od dołu.