Artysta zaliczany do najwybitniejszych uczniów Utagawy Toyokuniego (1769-1825), prowadzącego pracownię ukiyo-e. W 1804 r. stał się samodzielnym twórcą, aby następnie, jeszcze przed 1850 r. zająć miejsce najważniejszego artysty ukiyo-e. Wykonywał drzeworyty z portretami aktorów i kobiet. Jego drzeworyty barwne znajdują się w Polsce w zbiorach m.in. Muzeum Narodowego w Krakowie.

Do ok. 1833 r. przedstawiał głównie kobiety piękne, później zaś pospolite, niekiedy nawet wulgarne. Najlepsze jego prace pod względem artystycznym pochodzą z lat 20. i 30. XIX w.

60
Kunisada UTAGAWA (Toyokuni III) (1786 - 1865)

PORTRET KOBIETY W BŁĘKITNYM KIMONIE, 1822

drzeworyt barwny, 36,4 x 24,5 cm w świetle passe-partout, sygnowany, na odwrocie nalepka GLASS GALLERY z Nowego Jorku z danymi o rycinie (autor, tytuł, data powstania)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Artysta zaliczany do najwybitniejszych uczniów Utagawy Toyokuniego (1769-1825), prowadzącego pracownię ukiyo-e. W 1804 r. stał się samodzielnym twórcą, aby następnie, jeszcze przed 1850 r. zająć miejsce najważniejszego artysty ukiyo-e. Wykonywał drzeworyty z portretami aktorów i kobiet. Jego drzeworyty barwne znajdują się w Polsce w zbiorach m.in. Muzeum Narodowego w Krakowie.

Do ok. 1833 r. przedstawiał głównie kobiety piękne, później zaś pospolite, niekiedy nawet wulgarne. Najlepsze jego prace pod względem artystycznym pochodzą z lat 20. i 30. XIX w.