Na odwrocie 2 nalepki z Galerie Taménaga z nazwiskiem i tytułem pracy w języku hebrajskim i francuskim.

Obraz posiada ekspertyzę syna artysty Jeana Kislinga z 1997 roku.

W malarstwie Kislinga początkowo przejawiła się fascynacja sztuką Cézanne'a; jednak w latach 20. artysta opowiedział się za tradycyjnym warsztatem malarskim i wybrał kontynuację sztuki muzealnej. Dążył do stworzenia własnej formuły portretu wywodzącej się ze sztuki wczesnego renesansu. W wizerunkach z ok. 1918 r. pojawiła się stylizacja odwołująca się do konwencji portretowych włoskiego quattrocenta; subtelny modelunek walorowy karnacji twarzy współgra w nich z syntetyzacją formy. W międzywojennej twórczości artysty przeważał typ lirycznego wizerunku kobiecego. Twarze modelek poddane były jednorodnej stylizacji: ich wyróżnikiem był wydłużony, migdałowy kształt wyolbrzymionych oczu, starannie wyrysowane łuki brwiowe i usta. Oferowany obraz ma cechy formalne charakterystyczne dla portretowej sztuki Kislinga: subtelny modelunek walorowy i dekoracyjny kolor współtworzą liryczny portretowanej kobiety.

12
Mojżesz KISLING (1891-1953)

Portret kobiety, ok. 1932

Olej, płótno;
55 x 33 cm
Sygn. p.d. Kisling

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Na odwrocie 2 nalepki z Galerie Taménaga z nazwiskiem i tytułem pracy w języku hebrajskim i francuskim.

Obraz posiada ekspertyzę syna artysty Jeana Kislinga z 1997 roku.

W malarstwie Kislinga początkowo przejawiła się fascynacja sztuką Cézanne'a; jednak w latach 20. artysta opowiedział się za tradycyjnym warsztatem malarskim i wybrał kontynuację sztuki muzealnej. Dążył do stworzenia własnej formuły portretu wywodzącej się ze sztuki wczesnego renesansu. W wizerunkach z ok. 1918 r. pojawiła się stylizacja odwołująca się do konwencji portretowych włoskiego quattrocenta; subtelny modelunek walorowy karnacji twarzy współgra w nich z syntetyzacją formy. W międzywojennej twórczości artysty przeważał typ lirycznego wizerunku kobiecego. Twarze modelek poddane były jednorodnej stylizacji: ich wyróżnikiem był wydłużony, migdałowy kształt wyolbrzymionych oczu, starannie wyrysowane łuki brwiowe i usta. Oferowany obraz ma cechy formalne charakterystyczne dla portretowej sztuki Kislinga: subtelny modelunek walorowy i dekoracyjny kolor współtworzą liryczny portretowanej kobiety.