Po wstępnych lekcjach rysunku udzielanych przez matkę, kontynuowała naukę u K. Pochwalskiego i H. Lipińskiego. W latach 1886-1889 studiowała w monachijskiej Akademii u K. Kricheldorfa i W. Durra. W 1898 r. przeniosła się na stałe do Paryża. Należała m.in. do TAP "Sztuka" i Polskiego Towarzystwa Literacko-Artystycznego w Paryżu. Odznaczona została orderem Polonia Restituta i francuską Legią Honorową. Malowała głównie portrety, także kwiaty, martwe natury, wnętrza, pejzaże. Najistotniejszym elementem jej twórczości był kolor. Przejawiała wyraźne zamiłowanie do tonów chłodnych i szaro srebrzystych. Subtelnie różnicowała tony, eliminując kontrast linii i konturu.

34
Olga BOZNAŃSKA (1865 - 1940)

Portret kobiety

niesygn., olej, tektura, wym.: 47,5 x 32 cm
Ekspertyza dr Stefanii Kozakowskiej z Muzeum Narodowego w Krakowie. Na odwrocie oznaczenie depozytu MN w Krakowie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Po wstępnych lekcjach rysunku udzielanych przez matkę, kontynuowała naukę u K. Pochwalskiego i H. Lipińskiego. W latach 1886-1889 studiowała w monachijskiej Akademii u K. Kricheldorfa i W. Durra. W 1898 r. przeniosła się na stałe do Paryża. Należała m.in. do TAP "Sztuka" i Polskiego Towarzystwa Literacko-Artystycznego w Paryżu. Odznaczona została orderem Polonia Restituta i francuską Legią Honorową. Malowała głównie portrety, także kwiaty, martwe natury, wnętrza, pejzaże. Najistotniejszym elementem jej twórczości był kolor. Przejawiała wyraźne zamiłowanie do tonów chłodnych i szaro srebrzystych. Subtelnie różnicowała tony, eliminując kontrast linii i konturu.