Malarz, grafik, krytyk, teoretyk sztuki (twórca teorii mechano-faktury); jeden z czołowych artystów polskiej awangardy, uznany przez światową krytykę za jednego z kilkuset najwybitniejszych twórców XX wieku; prekursor op-artu. Studiował w warszawskiej SSP, następnie Antwerpii i paryskiej Ecole des Beaux-Arts. Obracał się w środowisku awangardy europejskiej, utrzymywał kontakty z m.in. T. van Doesburgiem, V. Eggelingiem, M. van der Rohe, L. Moholy-Nagyem. W 1928 roku zamieszkał na stałe w Paryżu.
Tusz, papier; 23,5 x 16 cm (w świetle p-p)
Sygnowany p.d.: H. Berlewi. 57
Malarz, grafik, krytyk, teoretyk sztuki (twórca teorii mechano-faktury); jeden z czołowych artystów polskiej awangardy, uznany przez światową krytykę za jednego z kilkuset najwybitniejszych twórców XX wieku; prekursor op-artu. Studiował w warszawskiej SSP, następnie Antwerpii i paryskiej Ecole des Beaux-Arts. Obracał się w środowisku awangardy europejskiej, utrzymywał kontakty z m.in. T. van Doesburgiem, V. Eggelingiem, M. van der Rohe, L. Moholy-Nagyem. W 1928 roku zamieszkał na stałe w Paryżu.