Naukę malarstwa rozpoczął w Łodzi w pracowni J.Kacenbogena. Od roku 1919 przebywał w Paryżu. Związany się z kręgiem artystów École de Paris przyjaźnił się z A.Modiglianim i M.Kislingiem. Przebywał także w Nicei i Saint-Tropez. W 1921 po raz pierwszy swoje obrazy zaprezentował na wystawach malarzy żydowskich w Warszawie i w Łodzi. Później wystawiał, m.in. na paryskim Salonie Niezależnych, Salonie Jesiennym. Malował pejzaże, we wcześniejszym okresie zdradzające wyraźną fascynację sztuką Cezanne’a, tworzył też kompozycje figuralne, martwe natury, kwiaty oraz portrety inspirowane często twórczością Modiglianiego i Kislinga.
Gwasz, papier; 54 x 45 cm
Dedykacja autorska l.d.: a la chère et douce aime - Landau St.Tropez aout 39; p.d.: à la plus chère des fleurs du monde
* opłata droit de suite
Naukę malarstwa rozpoczął w Łodzi w pracowni J.Kacenbogena. Od roku 1919 przebywał w Paryżu. Związany się z kręgiem artystów École de Paris przyjaźnił się z A.Modiglianim i M.Kislingiem. Przebywał także w Nicei i Saint-Tropez. W 1921 po raz pierwszy swoje obrazy zaprezentował na wystawach malarzy żydowskich w Warszawie i w Łodzi. Później wystawiał, m.in. na paryskim Salonie Niezależnych, Salonie Jesiennym. Malował pejzaże, we wcześniejszym okresie zdradzające wyraźną fascynację sztuką Cezanne’a, tworzył też kompozycje figuralne, martwe natury, kwiaty oraz portrety inspirowane często twórczością Modiglianiego i Kislinga.