„Czedekowski był mistrzem pędzla w malowaniu kobiet. Jak pisał w 1925 roku E. Woroniecki: „Jest to prawdziwa gama uroku niewieściego, poczynając od słodkiej urody kapłanek ogniska domowego, aż do olśniewających lwic salonowych i niebezpiecznie wysportowanych amazonek o pieściwej linii kształtów…”

E. Woroniecki, „Z wystaw polskich w Paryżu. Portrety p. J. B. Czedekowskiego w galerii Knoedlera”, w: „Świat”, 1925 nr 3, s. 4–5

„(…) W mistrzowski sposób oddaje Czedekowski połysk kobiecych włosów, kolor skóry, intensywność spojrzenia, tego wszystkiego, co stanowi nie tylko o osobowości kobiety, o jej indywidualności, ale również o typie urody, sposobie bycia, siedzenia, układu rąk. Jest przy tym wykwintny, nigdy nie usiłuje osiągnąć efektów jaskrawością barw, czy ekscentrycznością póz (…).”

H. Muszyńska-Hoffmannowa, A. Okońska, „Na mil sześć tysięcy. O malarstwie Bolesława Czedekowskiego”, Łódź 1978, s. 188

46
Bolesław Jan CZEDEKOWSKI (1885 Wojniłów - 1969 Wiedeń)

Portret kobiety, 1911 r.

olej, płótno na płycie, 124 × 95 cm w świetle ramy
sygn. i dat. l. d.: „Czedekowski B. 1911”

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

„Czedekowski był mistrzem pędzla w malowaniu kobiet. Jak pisał w 1925 roku E. Woroniecki: „Jest to prawdziwa gama uroku niewieściego, poczynając od słodkiej urody kapłanek ogniska domowego, aż do olśniewających lwic salonowych i niebezpiecznie wysportowanych amazonek o pieściwej linii kształtów…”

E. Woroniecki, „Z wystaw polskich w Paryżu. Portrety p. J. B. Czedekowskiego w galerii Knoedlera”, w: „Świat”, 1925 nr 3, s. 4–5

„(…) W mistrzowski sposób oddaje Czedekowski połysk kobiecych włosów, kolor skóry, intensywność spojrzenia, tego wszystkiego, co stanowi nie tylko o osobowości kobiety, o jej indywidualności, ale również o typie urody, sposobie bycia, siedzenia, układu rąk. Jest przy tym wykwintny, nigdy nie usiłuje osiągnąć efektów jaskrawością barw, czy ekscentrycznością póz (…).”

H. Muszyńska-Hoffmannowa, A. Okońska, „Na mil sześć tysięcy. O malarstwie Bolesława Czedekowskiego”, Łódź 1978, s. 188