Wilhelm Eberhardt studiował w Szkole Sztuk Pięknych w mieście rodzinnym, następnie pod kierunkiem M. Selingera rozpoczął studia prywatne kopiując dzieła w Berlińskim Muzeum Sztuki. Współpracował z R. Böhlandsem w pracowni Domu Niemieckiego w Paryżu w roku 1900 oraz Hugo Vogelsem przy malarstwie ściennym w ratuszu w Hamburgu.
Prezentowany portret z wielkim wyczuciem oddaje delikatność kobiety o pogodnych niebieskich oczach. Na zielonym tle owalu, w ujęciu trzy czwarte, zwrócona lekko w prawo, ubrana jest w czarną suknię dekorowaną koronkową stójką przy szyi. Z przodu przypięty ma duży koronkowy stylizowany kwiat, we wnętrzu którego umieszczony został chaber. Włosy zaplecione w gruby warkocz upięte ma z tyłu głowy w sposób modny jeszcze na początku XX wieku.
Olej, deska; 43 x 33 cm w świetle
Sygnowany l. d.: EW
Na odwrocie podpis: Eleonorze Magdalenie Olga Wilm |
Wilm Eberhardt 1900
Wilhelm Eberhardt studiował w Szkole Sztuk Pięknych w mieście rodzinnym, następnie pod kierunkiem M. Selingera rozpoczął studia prywatne kopiując dzieła w Berlińskim Muzeum Sztuki. Współpracował z R. Böhlandsem w pracowni Domu Niemieckiego w Paryżu w roku 1900 oraz Hugo Vogelsem przy malarstwie ściennym w ratuszu w Hamburgu.
Prezentowany portret z wielkim wyczuciem oddaje delikatność kobiety o pogodnych niebieskich oczach. Na zielonym tle owalu, w ujęciu trzy czwarte, zwrócona lekko w prawo, ubrana jest w czarną suknię dekorowaną koronkową stójką przy szyi. Z przodu przypięty ma duży koronkowy stylizowany kwiat, we wnętrzu którego umieszczony został chaber. Włosy zaplecione w gruby warkocz upięte ma z tyłu głowy w sposób modny jeszcze na początku XX wieku.