Ponadto szereg nalepek:
- na górnej listwie wąska nalepka ze stemplem:
Miejskie Muzeum Historii i Sztuki i ręcznie wpisanymi numerami: 1061, Dep. 409., 219 [przekreślone];
- na lewej listwie bocznej nalepka z kilkoma numerami wpisanymi ręcznie, jeden pod drugim: 1061 | II/434 | II/522 | 300 | M I | I/212
Na listwie dolnej trzy nalepki:
- 1. z wpisanym ręcznie numerem: 25;
- 2. drukowana, wypełnione ręcznie: MUZEUM SZTUKI W ŁODZI | Autor Axentowicz Teodor | Tytuł "Portret pani" | rozmiar 44 x 36 Nr 1061;
- 3. MUZEUM SZTUKI W ŁODZI | Autor Axentowicz T. | Tytuł Portret pani | rozmiar 43,5 x 36,5 Nr SP/M[.]300
Historia i pochodzenie:
W latach 1945 do 1991 obraz - jako prywatny depozyt - znajdował się zbiorach w Muzeum Sztuki w Łodzi (stąd oznakowania na odwrocie).
Następnie - 25 stycznia 1991 roku - został zwrócony przedwojennym właścicielom.
Portret kobiety Teodora Axentowicza - obraz datowany na rok 1882 - powstał w pod koniec studiów artysty w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium. Malowany w duchu monachijskiego realizmu, ze wspaniale rozprowadzonym światłem, jest interesującym, wczesnym przykładem twórczości, umiejętności i artyzmu młodego malarza.
olej, płótno
44,5 x 36 cm
sygn. p.d.: T Axentowicz | 1882
Na odwrocie, na płótnie okrągły stempel ze stylizowaną literą M (?) i napisem w otoku: MUZEUM SZTUKI W ŁODZI. Na lewej listwie krosna podobne w formie oznaczenie białą farbą z dopisanym obok nr. XIV.
Ponadto szereg nalepek:
- na górnej listwie wąska nalepka ze stemplem:
Miejskie Muzeum Historii i Sztuki i ręcznie wpisanymi numerami: 1061, Dep. 409., 219 [przekreślone];
- na lewej listwie bocznej nalepka z kilkoma numerami wpisanymi ręcznie, jeden pod drugim: 1061 | II/434 | II/522 | 300 | M I | I/212
Na listwie dolnej trzy nalepki:
- 1. z wpisanym ręcznie numerem: 25;
- 2. drukowana, wypełnione ręcznie: MUZEUM SZTUKI W ŁODZI | Autor Axentowicz Teodor | Tytuł "Portret pani" | rozmiar 44 x 36 Nr 1061;
- 3. MUZEUM SZTUKI W ŁODZI | Autor Axentowicz T. | Tytuł Portret pani | rozmiar 43,5 x 36,5 Nr SP/M[.]300
Historia i pochodzenie:
W latach 1945 do 1991 obraz - jako prywatny depozyt - znajdował się zbiorach w Muzeum Sztuki w Łodzi (stąd oznakowania na odwrocie).
Następnie - 25 stycznia 1991 roku - został zwrócony przedwojennym właścicielom.
Portret kobiety Teodora Axentowicza - obraz datowany na rok 1882 - powstał w pod koniec studiów artysty w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium. Malowany w duchu monachijskiego realizmu, ze wspaniale rozprowadzonym światłem, jest interesującym, wczesnym przykładem twórczości, umiejętności i artyzmu młodego malarza.