Twórczość własna Pochwalskiego uprawiana przezeń tylko w pierwszym okresie aktywności zawodowej, jest zachowana w nieznacznym stopniu. W okresie nauki w krakowskiej szkole wykonał część litograficznych tablic do podręcznika anatomii artystycznej Władysława Łuszczkiewicza "Nauka o budowie kształtów zewnętrznych ciała ludzkiego" (Kraków 1882). Podczas pobytu w Monachium malował "doskonałe studia portretowe" (W. Kluger). Debiutował w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w 1889, tam też pokazywał swoje prace w latach 1890-94, 1896, 1900-02, 1916. We Lwowie wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w latach 1891-93 oraz na wystawie sztuki współczesnej w 1894.
Młoda kobieta, zwrócona trzy - czwarte w stronę widza, ubrana w suknię zapinaną pod szyją na guziki, patrzy z lekko uniesionym podbródkiem, z pewnego rodzaju dystansem. Wokół szyi ma owinięte korale, pod kołnierzykiem kompozycję z czterech kwiatów, włosy splecione w warkocz upięte z tyłu.
Pastel, papier; 45,2 x 33,5 cm w świetle
Sygnowany p. d. na krawędzi prawej: WPo
Twórczość własna Pochwalskiego uprawiana przezeń tylko w pierwszym okresie aktywności zawodowej, jest zachowana w nieznacznym stopniu. W okresie nauki w krakowskiej szkole wykonał część litograficznych tablic do podręcznika anatomii artystycznej Władysława Łuszczkiewicza "Nauka o budowie kształtów zewnętrznych ciała ludzkiego" (Kraków 1882). Podczas pobytu w Monachium malował "doskonałe studia portretowe" (W. Kluger). Debiutował w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w 1889, tam też pokazywał swoje prace w latach 1890-94, 1896, 1900-02, 1916. We Lwowie wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w latach 1891-93 oraz na wystawie sztuki współczesnej w 1894.
Młoda kobieta, zwrócona trzy - czwarte w stronę widza, ubrana w suknię zapinaną pod szyją na guziki, patrzy z lekko uniesionym podbródkiem, z pewnego rodzaju dystansem. Wokół szyi ma owinięte korale, pod kołnierzykiem kompozycję z czterech kwiatów, włosy splecione w warkocz upięte z tyłu.