Malarz, dekorator teatralny. Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie u Jana Matejki i Władysława Łuszczkiewicza (1878/79-1887/88). W latach 1888-90 jako stypendysta rządu wyjechał do Monachium, gdzie uczył się w pracowni Simona Hollosy`ego. Po powrocie do kraju zamieszkał w rodzinnym Bieczu, zaś w roku 1904 przeniósł się do Jasła. Współpracował jako dekorator z teatrami w Poznaniu i Krakowie. Jest autorem jednego z pierwszych polskich afiszów teatralnych - do sztuki Śpiący Rycerze S. Friedberga dla Teatru Miejskiego w Krakowie (1898). W latach 1894-95 malował w Tatrach szkice do Panoramy Tatr. Malował obrazy rodzajowe, studia portretowe, pejzaże z Tatr i Podkarpacia, widoki ogrodów. Tworzył również polichromie, zajmował się konserwacją i dokumentacją zabytków, zwłaszcza w Bieczu oraz w Jaśle. Wystawiał w TPSP w Krakowie, w Salonie Krywulta w Warszawie, a także we Lwowie i w Jaśle.
Akwarela, piórko, bristol;
26,5 x 21 cm świetle passe-partout
Sygnowany l.d.: Apolinary Kotowicz
Malarz, dekorator teatralny. Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie u Jana Matejki i Władysława Łuszczkiewicza (1878/79-1887/88). W latach 1888-90 jako stypendysta rządu wyjechał do Monachium, gdzie uczył się w pracowni Simona Hollosy`ego. Po powrocie do kraju zamieszkał w rodzinnym Bieczu, zaś w roku 1904 przeniósł się do Jasła. Współpracował jako dekorator z teatrami w Poznaniu i Krakowie. Jest autorem jednego z pierwszych polskich afiszów teatralnych - do sztuki Śpiący Rycerze S. Friedberga dla Teatru Miejskiego w Krakowie (1898). W latach 1894-95 malował w Tatrach szkice do Panoramy Tatr. Malował obrazy rodzajowe, studia portretowe, pejzaże z Tatr i Podkarpacia, widoki ogrodów. Tworzył również polichromie, zajmował się konserwacją i dokumentacją zabytków, zwłaszcza w Bieczu oraz w Jaśle. Wystawiał w TPSP w Krakowie, w Salonie Krywulta w Warszawie, a także we Lwowie i w Jaśle.