Za ekspertyzą Hanny Bartnickiej-Górskiej: Omawiany obraz przedstawia popiersie młodej kobiety, z wyraziście modelowaną twarzą o ukraińskim typie, z wystającymi kośćmi policzkowymi. (?)Dłoń podpierająca brodę, ujęta szkicowo, podobnie jak reszta ubrania, w swym wymownym geście i jakby zbyt dużych proporcjach, jest identyczna, w sposobie malowania rąk w innych kompozycjach Kmity. Obraz pochodzi prawdopodobnie z około 1939 roku, jak Akt kobiecy z martwą naturą, który reprodukowany będzie w moim artykule o Michajle Kmicie w "Art. & Business" (R. 2000, nr 5), gdzie wymieniony jest także omawiany tu Portret kobiecy. (?)

85
Michał KMITA (1910 Stryj (obecnie obwód lwowski) – 1981 Sydney )

PORTRET KOBIECY, ok. 1939

Olej, sklejka;
49 x 38,5 cm
Na odwrocie namalowana granatową farbą szachownica.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Za ekspertyzą Hanny Bartnickiej-Górskiej: Omawiany obraz przedstawia popiersie młodej kobiety, z wyraziście modelowaną twarzą o ukraińskim typie, z wystającymi kośćmi policzkowymi. (?)Dłoń podpierająca brodę, ujęta szkicowo, podobnie jak reszta ubrania, w swym wymownym geście i jakby zbyt dużych proporcjach, jest identyczna, w sposobie malowania rąk w innych kompozycjach Kmity. Obraz pochodzi prawdopodobnie z około 1939 roku, jak Akt kobiecy z martwą naturą, który reprodukowany będzie w moim artykule o Michajle Kmicie w "Art. & Business" (R. 2000, nr 5), gdzie wymieniony jest także omawiany tu Portret kobiecy. (?)