Malarz warszawski. Uczeń Franciszka Smuglewicza. Specjalizował się w malowaniu portretów, a także obrazów o tematyce mitologicznej, historycznej i alegorycznej. Był też konserwatorem. Obrazy w zbiorach muzealnych, m.in. Portret Alojzego Felińskiego z 1817 r. w Muzeum Narodowym w Krakowie, Portret Henryka Odrowąża-Pieniążka z 1826 r. w Muzeum Okręgowym w Bydgoszczy.
Na portrecie przedstawiona została Józefa z Kierskich, zamężna 1žv. za Antonim Świnarskim, 2žv. za Tomaszem Moraczewskim herbu Cholewa, właścicielem Zielątkowa; córka Józefa Kierskiego (herbu Jastrzębiec - właściciela Podstolic) i Ludwiki Zakrzewskiej.
olej na płótnie dublowanym,
65,5 x 54,5 cm, na odwrocie na krośnie kartka z odręcznym napisem: "Józefa z Kierskich - matka Zakrzewska - Moraczewska / żona Tomasza Moraczewskiego dziedzica dóbr Zielątkowo / * około 1780 około 1840 - pochowana z mężem w Sobocie / Dzieci: Jędrzej, Ludwika za Stablewskim, Roman oż. z Zakrzewską, Benedykt, / Anastazja 1v Koczorowska 2v Wołowska, Bibianna [...]".
obraz po konserwacji
Malarz warszawski. Uczeń Franciszka Smuglewicza. Specjalizował się w malowaniu portretów, a także obrazów o tematyce mitologicznej, historycznej i alegorycznej. Był też konserwatorem. Obrazy w zbiorach muzealnych, m.in. Portret Alojzego Felińskiego z 1817 r. w Muzeum Narodowym w Krakowie, Portret Henryka Odrowąża-Pieniążka z 1826 r. w Muzeum Okręgowym w Bydgoszczy.
Na portrecie przedstawiona została Józefa z Kierskich, zamężna 1žv. za Antonim Świnarskim, 2žv. za Tomaszem Moraczewskim herbu Cholewa, właścicielem Zielątkowa; córka Józefa Kierskiego (herbu Jastrzębiec - właściciela Podstolic) i Ludwiki Zakrzewskiej.