Janina Herget studia rozpoczęła w Miejskiej Szkole Sztuk Zdobniczych i Malarstwa w Warszawie w latach 1928-1930. Studiowała w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych u F. Kowarskiego i T. Pruszkowskiego w latach 1930-1935, następnie u B. Marconiego w latach 1949-1951. W latach 1935-1939 była członkinią Bloku Zawodowych Artystów Plastyków: "Grupa czwarta". Dużo podróżowała była między innymi we Francji, Australii, Włoszech, Szwecji i USA. Głównie malowała portrety, pejzaże, kwiaty. Najczęściej używała farb olejnych, tempery i akwareli. W latach 1940-1944 tajnie nauczała rysunku i malarstwa. W latach 1945-1947 pracowała w Wydziale Kultury Stołecznej Rady Narodowej. W latach 1948-1951 była kierownikiem artystycznym zdobienia porcelany w "Cepelii". W 1950 roku była doradcą artystycznym w Dyrekcji Hoteli Miejskich. W latach 1950-1954 kierowała pracami malarstwa Pracowni Sztuk Plastycznych. W latach 1954-1956 prowadziła nadzór nad projektowaniem i adaptacją starych wzorów porcelany do produkcji w Biurze Nadzoru Estetyki Produkcji Ministerstwa Przemysłu Lekkiego.
olej, płótno;
55 x 46 cm;
sygnowany po prawej stronie u dołu: J. Herget na odwrocie nalepka: ZWIĄZEK POLSKICH ARTYSTÓW PLASTYKÓW | OKRĘG WARSZAWSKI | Autor Janina Herget | Adres Warszawa, Kniewskiego 7 | Nr. leg. Z.P.A.P. 413 | Rodzaj tempera/płótno | Format 55 x 46 cm | Tytuł Portret Hani | Cena
Janina Herget studia rozpoczęła w Miejskiej Szkole Sztuk Zdobniczych i Malarstwa w Warszawie w latach 1928-1930. Studiowała w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych u F. Kowarskiego i T. Pruszkowskiego w latach 1930-1935, następnie u B. Marconiego w latach 1949-1951. W latach 1935-1939 była członkinią Bloku Zawodowych Artystów Plastyków: "Grupa czwarta". Dużo podróżowała była między innymi we Francji, Australii, Włoszech, Szwecji i USA. Głównie malowała portrety, pejzaże, kwiaty. Najczęściej używała farb olejnych, tempery i akwareli. W latach 1940-1944 tajnie nauczała rysunku i malarstwa. W latach 1945-1947 pracowała w Wydziale Kultury Stołecznej Rady Narodowej. W latach 1948-1951 była kierownikiem artystycznym zdobienia porcelany w "Cepelii". W 1950 roku była doradcą artystycznym w Dyrekcji Hoteli Miejskich. W latach 1950-1954 kierowała pracami malarstwa Pracowni Sztuk Plastycznych. W latach 1954-1956 prowadziła nadzór nad projektowaniem i adaptacją starych wzorów porcelany do produkcji w Biurze Nadzoru Estetyki Produkcji Ministerstwa Przemysłu Lekkiego.