Obraz wspominany w opracowaniu Stanisława Zadęckiego Wlastimil Hofman (maszynopis w kolekcji prywatnej) w spisie dzieł artysty (poz. 416) oraz w spisie planowanych rycin (poz. 16).,

OPIS PRACY: Portret Haliny Zadęckiej to reprezentacyjny wizerunek żony Stanisława - historyka sztuki i kolekcjonera dzieł Wlastimila Hofmana. Kobieta ukazana została w półpostaci, en trois quarts. Ubrana jest w pastelowożółtą sukienkę z dekoracyjnym karczkiem, którego fioletowo-błękitna kolorystyka koreluje z barwą widocznych w tle kwiatów - powojników. Strój modelki uzupełnia biżuteria: sznur pereł na szyi oraz pierścienie na palcach serdecznych obu jej dłoni. Portret Haliny Zadęckiej to praca bardzo ciekawa pod względem artystycznym, gdyż łączy w sobie liryczny nastrój prac Wlastimila Hofmana z eleganckim portretem, który - paradoksalnie dla tradycji, ale właściwie dla młodopolskiego charakteru sztuki artysty, został umiejscowiony w otoczeniu natury.

08
Wlastimil HOFMAN (1881 Karlino - 1970 Szklarska Poręba)

Portret Haliny Zadęckiej

olej, płótno, 73 x 60 cm,
sygn. l.g.: „Wlastimil | Hofman”.
Praca jest oprawiona.

Zobacz katalog

Krakowski Dom Aukcyjny

V Aukcja Dzieł Sztuki

29.10.2020

19:00

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz wspominany w opracowaniu Stanisława Zadęckiego Wlastimil Hofman (maszynopis w kolekcji prywatnej) w spisie dzieł artysty (poz. 416) oraz w spisie planowanych rycin (poz. 16).,

OPIS PRACY: Portret Haliny Zadęckiej to reprezentacyjny wizerunek żony Stanisława - historyka sztuki i kolekcjonera dzieł Wlastimila Hofmana. Kobieta ukazana została w półpostaci, en trois quarts. Ubrana jest w pastelowożółtą sukienkę z dekoracyjnym karczkiem, którego fioletowo-błękitna kolorystyka koreluje z barwą widocznych w tle kwiatów - powojników. Strój modelki uzupełnia biżuteria: sznur pereł na szyi oraz pierścienie na palcach serdecznych obu jej dłoni. Portret Haliny Zadęckiej to praca bardzo ciekawa pod względem artystycznym, gdyż łączy w sobie liryczny nastrój prac Wlastimila Hofmana z eleganckim portretem, który - paradoksalnie dla tradycji, ale właściwie dla młodopolskiego charakteru sztuki artysty, został umiejscowiony w otoczeniu natury.