Na odwrocie nalepka z wystawy w Towarzystwie Sztuk Pieknych w Krakowie (nr 1092) z tytulem obrazu Portret generala na siwym koniu oraz orzeczenie dr. K. Buczkowskiego, kustosza Muzeum Narodowego w Krakowie z 1946 r. potwierdzajace autentycznosc pracy.
Por.: Katalog ilustrowany wystawy "Kon w malarstwie i rzezbie polskiej" w Towarzystwie Przyjaciól Sztuk Pieknych w Krakowie, Kraków lipiec 1913, s. 28, poz. kat. 130 - z tytulem Portret generala na siwym koniu, jako wlasnosc Waclawa Oborskiego z Mielca; Piotr Michalowski 1800 - 1855. Wystawa dziel artysty w dwusetna rocznice urodzin, Muzeum Narodowe w Krakowie 2000, s.282 n., il. 278 n.

Praca odznacza sie wszelkimi walorami artystycznymi i cechami charakterystycznymi dla reki Piotra Michalowskiego: delikatny szkic olówkiem posluzyl za kanwe dla akwarelowego portretu, cienka, przerywana linia zarysowuje kontur postaci i konia, szerokie pociagniecia pedzla oddaja gre swiatlocienia, duze plamy swiatla - nieraz nie zamalowanego arkusza papieru - sasiaduja z glebokimi cieniami. Kolorystyka jest oszczedna, sprowadzona do kilku barw: zieleni, blekitu, brazu. Ujecie oficera (generala) w mundurze z 1 polowy XIX w. z prawego profilu, na koniu lekko unoszacym przednie nogi przywodzi skojarzenia z licznymi, akwarelowymi wizerunkami konnymi Napoleona, które wykonal Michalowski jako studia do wersji olejnej (por. katalog Piotr Michalowski ...)
Prezentowana praca powstala w póznych latach trzydziestych XIX w.; pochodzi z kolekcji spadkobierców Maksymiliana Oborskiego (1809-1878) ucznia Piotra Michalowskiego.

1
Piotr MICHAŁOWSKI (Kraków 1800 - Krzyżtoporzyce k. Krakowa 1855)

PORTRET GENERALA NA SIWYM KONIU [OFICER NA SIWYM KONIU]

akwarela na podrysowaniu olówkiem, papier czerpany; 27 x 23 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Na odwrocie nalepka z wystawy w Towarzystwie Sztuk Pieknych w Krakowie (nr 1092) z tytulem obrazu Portret generala na siwym koniu oraz orzeczenie dr. K. Buczkowskiego, kustosza Muzeum Narodowego w Krakowie z 1946 r. potwierdzajace autentycznosc pracy.
Por.: Katalog ilustrowany wystawy "Kon w malarstwie i rzezbie polskiej" w Towarzystwie Przyjaciól Sztuk Pieknych w Krakowie, Kraków lipiec 1913, s. 28, poz. kat. 130 - z tytulem Portret generala na siwym koniu, jako wlasnosc Waclawa Oborskiego z Mielca; Piotr Michalowski 1800 - 1855. Wystawa dziel artysty w dwusetna rocznice urodzin, Muzeum Narodowe w Krakowie 2000, s.282 n., il. 278 n.

Praca odznacza sie wszelkimi walorami artystycznymi i cechami charakterystycznymi dla reki Piotra Michalowskiego: delikatny szkic olówkiem posluzyl za kanwe dla akwarelowego portretu, cienka, przerywana linia zarysowuje kontur postaci i konia, szerokie pociagniecia pedzla oddaja gre swiatlocienia, duze plamy swiatla - nieraz nie zamalowanego arkusza papieru - sasiaduja z glebokimi cieniami. Kolorystyka jest oszczedna, sprowadzona do kilku barw: zieleni, blekitu, brazu. Ujecie oficera (generala) w mundurze z 1 polowy XIX w. z prawego profilu, na koniu lekko unoszacym przednie nogi przywodzi skojarzenia z licznymi, akwarelowymi wizerunkami konnymi Napoleona, które wykonal Michalowski jako studia do wersji olejnej (por. katalog Piotr Michalowski ...)
Prezentowana praca powstala w póznych latach trzydziestych XIX w.; pochodzi z kolekcji spadkobierców Maksymiliana Oborskiego (1809-1878) ucznia Piotra Michalowskiego.