Lieratura - J. Malinowski, Sztuka i Nowa Wspólnota. Zrzeszenie artystów Bunt 1917-1922, Wrocław 1991, s. 71, poz. kat. 214 (reprodukcja).
Malarz, grafik, ilustrator, pisarz, dramaturg. Edukację artystyczną odbył w krakowskiej ASP (1904-1906), Paryżu (1910) i Monachium (1913). Po powrocie do kraju czynnie uczestniczył w życiu artystycznym środowiska poznańskiego, był współzałożycielem tamtejszego TPSP, należał do grupy "Bunt" oraz Związku Polskich Artystów Grafików. Był redaktorem i kierownikiem artystycznym pisma "Zdrój". Wystawiał od 1907 r. na Salon des Independants, Salon d’Automne w Paryżu, TPSP w Krakowie, Lwowie, Poznaniu, wystawach "Buntu" i "Formistów" (1918, 1919, 1920). Twórczość malarska Hulewicza obejmująca portrety, pejzaże, sceny figuralne i religijne, odzwierciedlała antyestetyczne założenia "Buntu". Charakterystyczne były dla niej kompozycje o kubistycznej strukturze, rytmicznie powtarzanych elementach, zimnych tonacjach barwnych.
J. Hulewicz pozostawał w bliskiej przyjaźni z portretowanym E. Zegadłowiczem. Był między innymi autorem okładek do jego utworów poetyckich z lat 1923-1925.

23
Jerzy HULEWICZ (1886-1941)

PORTRET EMILA ZEGADŁOWICZA

1924 r.
Olej na płótnie 69 x 55 cm
Sygnowany p.d. - "JHulewicz - 1924"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Lieratura - J. Malinowski, Sztuka i Nowa Wspólnota. Zrzeszenie artystów Bunt 1917-1922, Wrocław 1991, s. 71, poz. kat. 214 (reprodukcja).
Malarz, grafik, ilustrator, pisarz, dramaturg. Edukację artystyczną odbył w krakowskiej ASP (1904-1906), Paryżu (1910) i Monachium (1913). Po powrocie do kraju czynnie uczestniczył w życiu artystycznym środowiska poznańskiego, był współzałożycielem tamtejszego TPSP, należał do grupy "Bunt" oraz Związku Polskich Artystów Grafików. Był redaktorem i kierownikiem artystycznym pisma "Zdrój". Wystawiał od 1907 r. na Salon des Independants, Salon d’Automne w Paryżu, TPSP w Krakowie, Lwowie, Poznaniu, wystawach "Buntu" i "Formistów" (1918, 1919, 1920). Twórczość malarska Hulewicza obejmująca portrety, pejzaże, sceny figuralne i religijne, odzwierciedlała antyestetyczne założenia "Buntu". Charakterystyczne były dla niej kompozycje o kubistycznej strukturze, rytmicznie powtarzanych elementach, zimnych tonacjach barwnych.
J. Hulewicz pozostawał w bliskiej przyjaźni z portretowanym E. Zegadłowiczem. Był między innymi autorem okładek do jego utworów poetyckich z lat 1923-1925.