Uczył się w Klasie Rysunkowej w Warszawie u Wojciecha Gersona, a następnie studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie u Izydora Jabłońskiego, Jana Matejki, Floriana Cynka i Leopolda Löffera. Naukę kontynuował w latach 1889-1892 w Monachium u Aleksandra Wagnera. Był kilkakrotnie nagradzany, m.in. w 1894 roku otrzymał srebrny medal na wystawie w Chicago. Tematem jego prac były głównie sceny rodzajowe, portrety, obrazy religijne i alegoryczne. W 1892 roku Wincenty Wodzinowski powrócił do kraju i osiadł pod Krakowem, w Swoszowicach, gdzie poświęcił się tworzeniu dzieł zainspirowanych wsią i ludowym folklorem. W swoich obrazach malowanych swobodnie, charakterystycznym dynamizmem i żywiołowością utrwalał życie codzienne małopolskiej wsi. Artysta ukazywał postacie roześmianych, zajętych pracą lub
odpoczywających wiejskich dziewcząt i mężczyzn.

12
Wincenty WODZINOWSKI (1866-1940)

PORTRET DZIEWCZYNY POD JABŁONIĄ

Olej, tektura;
50 x 67 cm
Sygnowany l.d.: W. Wodzinowski
Na odwrocie nalepka papierowa: Bogdan Chrzanowski | księgarnia i skład papieru | św. Marcina 70 POZNAŃ św. Marcina 70

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Uczył się w Klasie Rysunkowej w Warszawie u Wojciecha Gersona, a następnie studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie u Izydora Jabłońskiego, Jana Matejki, Floriana Cynka i Leopolda Löffera. Naukę kontynuował w latach 1889-1892 w Monachium u Aleksandra Wagnera. Był kilkakrotnie nagradzany, m.in. w 1894 roku otrzymał srebrny medal na wystawie w Chicago. Tematem jego prac były głównie sceny rodzajowe, portrety, obrazy religijne i alegoryczne. W 1892 roku Wincenty Wodzinowski powrócił do kraju i osiadł pod Krakowem, w Swoszowicach, gdzie poświęcił się tworzeniu dzieł zainspirowanych wsią i ludowym folklorem. W swoich obrazach malowanych swobodnie, charakterystycznym dynamizmem i żywiołowością utrwalał życie codzienne małopolskiej wsi. Artysta ukazywał postacie roześmianych, zajętych pracą lub
odpoczywających wiejskich dziewcząt i mężczyzn.