W latach 1907-1911 studiował w krakowskiej ASP pod kierunkiem J. Pankiewicza. W 1911 r. wyjechał do Paryża, gdzie wszedł w krąg artystów École de Paris. Pracownia artysty przy rue Joseph-Bara 3 na Montparnassie była miejscem spotkań świata artystycznego; bywali w niej P. Picasso, A. Derain, J. Gris, A. Modigliani i Ch. Soutine. Na lata 1917-1940 przypadają największe sukcesy Kislinga. W 1940 r., uciekając przed gestapo, artysta wyjechał do Hiszpanii, następnie do Portugalii i Stanów Zjednoczonych. W 1941 r. zamieszkał w Nowym Jorku, gdzie wystawiał w Whitney Museum of Art. W 1945 r. powrócił do Francji i osiadł w Sanary-sur-Mer. W twórczości Kislinga z lat 1912-1918 znalazła przejaw fascynacja sztuką Cézanne`a. W wizerunkach z ok. 1918 r. pojawiła się stylizacja odwołująca się do konwencji portretowych włoskiego quattrocenta; subtelny modelunek walorowy karnacji twarzy współgra w nich z syntetyzacją formy. W międzywojennej twórczości artysty przeważał typ lirycznego, melancholijnego portretu kobiecego i dziecięcego. Twarze poddane były jednorodnej stylizacji: ich wyróżnikiem był wydłużony, migdałowy kształt wyolbrzymionych oczu, starannie wyrysowane łuki brwiowe i usta. Prezentowana kompozycja, to jedna z litografii powstałych w latach 30. przedstawiających modelki usytuowane na neutralnych tłach. Czarne tło wydobywa poprzez ostry kontrast świetlistość gamy barwnej oddającej karnację modelki. Subtelny, światłocieniowy modelunek współgra z delikatnym linearyzmem wizerunku przejawiającym się głównie w partii włosów portretowanej i jej sukni.
litografia barwna, pap., 64,7 x 49,5 (odcisk)
sygn. w obrębie odbitki p. g.: Kisling; napis ołówkiem pod ryc. l. d.: 25/150; p. d.: Jean Kisling.
W latach 1907-1911 studiował w krakowskiej ASP pod kierunkiem J. Pankiewicza. W 1911 r. wyjechał do Paryża, gdzie wszedł w krąg artystów École de Paris. Pracownia artysty przy rue Joseph-Bara 3 na Montparnassie była miejscem spotkań świata artystycznego; bywali w niej P. Picasso, A. Derain, J. Gris, A. Modigliani i Ch. Soutine. Na lata 1917-1940 przypadają największe sukcesy Kislinga. W 1940 r., uciekając przed gestapo, artysta wyjechał do Hiszpanii, następnie do Portugalii i Stanów Zjednoczonych. W 1941 r. zamieszkał w Nowym Jorku, gdzie wystawiał w Whitney Museum of Art. W 1945 r. powrócił do Francji i osiadł w Sanary-sur-Mer. W twórczości Kislinga z lat 1912-1918 znalazła przejaw fascynacja sztuką Cézanne`a. W wizerunkach z ok. 1918 r. pojawiła się stylizacja odwołująca się do konwencji portretowych włoskiego quattrocenta; subtelny modelunek walorowy karnacji twarzy współgra w nich z syntetyzacją formy. W międzywojennej twórczości artysty przeważał typ lirycznego, melancholijnego portretu kobiecego i dziecięcego. Twarze poddane były jednorodnej stylizacji: ich wyróżnikiem był wydłużony, migdałowy kształt wyolbrzymionych oczu, starannie wyrysowane łuki brwiowe i usta. Prezentowana kompozycja, to jedna z litografii powstałych w latach 30. przedstawiających modelki usytuowane na neutralnych tłach. Czarne tło wydobywa poprzez ostry kontrast świetlistość gamy barwnej oddającej karnację modelki. Subtelny, światłocieniowy modelunek współgra z delikatnym linearyzmem wizerunku przejawiającym się głównie w partii włosów portretowanej i jej sukni.