Praca figuruje w archiwum Fundacji Nowosielskich w Krakowie. Obraz namalowany w styczniu 1964 roku. Wystawiany: 3 X - 7 XI 1964 Kraków, Galeria Krzysztofory, wystawa indywidualna. /kat./ Jerzy Nowosielski. Kraków, Galeria Krzysztofory, październik 1964, (wstęp:) Tadeusz Chrzanowski, poz. kat. 1-66 z lat 1950-1964, 5 repr. cz.-b. w archiwum Fundacji Nowosielskich znajduje się fotografia z wystawy na której widać obraz. 19 XII 1964 - II 1965 Zakopane, Dom Turysty, Klub Międzynarodowej Prasy i Książki (KMPiK), Galeria Pegaz, wystawa indywidualna. od 1965 roku w kolekcji prywatnej w Krakowie. Autentyczność została skonsultowana z Andrzejem Szczepaniakiem.
Malarz, rysownik, scenograf, twórca kompozycji figuralnych, martwych natur, aktów, pejzaży i obrazów sakralnych, w których łączy elementy nowoczesne z wpływami sztuki bizantyjskiej. Jego malarstwo o tematyce sakralnej polega na przywoływaniu mistyki ruskich lub bizantyjskich ikon. Jest autorem licznych dekoracji (polichromie, witraże, mozaiki) w kościołach i cerkwiach. W krakowskiej cerkwi prawosławnej pod wezwaniem Zaśnięcia NMP znajdują się Jego polichromie na drewnie i murze, ikonostas oraz ikony.
olej, płótno, 60 x 46 cm, niesygn.
Na blejtramie napis ołówkiem: "Portret dziewczyny 60 x 46".
Praca figuruje w archiwum Fundacji Nowosielskich w Krakowie. Obraz namalowany w styczniu 1964 roku. Wystawiany: 3 X - 7 XI 1964 Kraków, Galeria Krzysztofory, wystawa indywidualna. /kat./ Jerzy Nowosielski. Kraków, Galeria Krzysztofory, październik 1964, (wstęp:) Tadeusz Chrzanowski, poz. kat. 1-66 z lat 1950-1964, 5 repr. cz.-b. w archiwum Fundacji Nowosielskich znajduje się fotografia z wystawy na której widać obraz. 19 XII 1964 - II 1965 Zakopane, Dom Turysty, Klub Międzynarodowej Prasy i Książki (KMPiK), Galeria Pegaz, wystawa indywidualna. od 1965 roku w kolekcji prywatnej w Krakowie. Autentyczność została skonsultowana z Andrzejem Szczepaniakiem.
Malarz, rysownik, scenograf, twórca kompozycji figuralnych, martwych natur, aktów, pejzaży i obrazów sakralnych, w których łączy elementy nowoczesne z wpływami sztuki bizantyjskiej. Jego malarstwo o tematyce sakralnej polega na przywoływaniu mistyki ruskich lub bizantyjskich ikon. Jest autorem licznych dekoracji (polichromie, witraże, mozaiki) w kościołach i cerkwiach. W krakowskiej cerkwi prawosławnej pod wezwaniem Zaśnięcia NMP znajdują się Jego polichromie na drewnie i murze, ikonostas oraz ikony.