Ludomir ŚLENDZIŃSKI (1889-1980)
Malarz, pedagog. Studia w petersburskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 1925 r objął katedrę malarstwa monumentalnego na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego w Wilnie. Po wojnie osiadł w Krakowie, prowadził katedrę rysunku i rzeźby na Wydziale Architektury krakowskiej Politechniki, w latach 1948-56 był prorektorem i rektorem tej uczelni. Wystawiał w Polsce i na wystawach zagranicznych. W 1937 r otrzymał złoty medal za polichromowaną płaskorzeźbę na międzynarodowej wystawie "Sztuka i technika". Zafascynowany był sztuką włoskiego renesansu i tradycyjnymi technikami malarskimi, co widoczne jest w jego twórczości artystycznej. Malował obrazy na desce z podkładem gipsowym. Przywiązywał dużą wagę do rysunku obrazu, obrazom nadawał reliefowe, często złocone i srebrzone, wykończenie. Neoklasycystyczne obrazy i płaskorzeźby przedstawiały na ogół ludzkie postacie.

35
Ludomir SLEŃDZIŃSKI (Slendziński, Ślendziński, Śleńdziński) (1889 Wilno - 1980 Kraków)

PORTRET DZIEWCZYNKI Z LALKĄ

Olej, płótno, tektura, 68 x 48 cm,
sygn. l.d.: Ludomir z Wilna Ślendziński,
na odwrocie naklejka: Biuro Wystaw Artystycznych w Krakowie.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ludomir ŚLENDZIŃSKI (1889-1980)
Malarz, pedagog. Studia w petersburskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 1925 r objął katedrę malarstwa monumentalnego na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego w Wilnie. Po wojnie osiadł w Krakowie, prowadził katedrę rysunku i rzeźby na Wydziale Architektury krakowskiej Politechniki, w latach 1948-56 był prorektorem i rektorem tej uczelni. Wystawiał w Polsce i na wystawach zagranicznych. W 1937 r otrzymał złoty medal za polichromowaną płaskorzeźbę na międzynarodowej wystawie "Sztuka i technika". Zafascynowany był sztuką włoskiego renesansu i tradycyjnymi technikami malarskimi, co widoczne jest w jego twórczości artystycznej. Malował obrazy na desce z podkładem gipsowym. Przywiązywał dużą wagę do rysunku obrazu, obrazom nadawał reliefowe, często złocone i srebrzone, wykończenie. Neoklasycystyczne obrazy i płaskorzeźby przedstawiały na ogół ludzkie postacie.