Helena Eydziatowiczowa (z domu Remblińska) uczyła się początkowo w domu, następnie kopiując dzieła w muzeach Drezna, Londynu i Rzymu. W stolicy Włoch była uczennicą Henryka Siemiradzkiego. Malowała przeważnie portrety, kopiowała obrazy, także sakralne, zajmowała się też haftami i koronkami. Wystawiała w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, oraz w Salonie Artystycznym, i w Salonie Krywulta, tamże.
Prezentowany portret jest utrzymany w typie prac francuskiej malarki Jeanne Philiberte Ledoux (1767 - 1840), uczennicy Greuze`a, autorki stylizowanych i nieco ckliwych portretów młodych dziewcząt.
Olej, płótno 44 x 33 cm
Sygn. po lewej u dołu czarnym olejem: H.Eydziatowicz |1876 [1879 ?]; na odwrocie ramy nalepka firmy ramiarskiej J.Druchlińskiego z Warszawy
Helena Eydziatowiczowa (z domu Remblińska) uczyła się początkowo w domu, następnie kopiując dzieła w muzeach Drezna, Londynu i Rzymu. W stolicy Włoch była uczennicą Henryka Siemiradzkiego. Malowała przeważnie portrety, kopiowała obrazy, także sakralne, zajmowała się też haftami i koronkami. Wystawiała w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, oraz w Salonie Artystycznym, i w Salonie Krywulta, tamże.
Prezentowany portret jest utrzymany w typie prac francuskiej malarki Jeanne Philiberte Ledoux (1767 - 1840), uczennicy Greuze`a, autorki stylizowanych i nieco ckliwych portretów młodych dziewcząt.