Limitowana edycja zamknięta na jedynie 100 egzemplarzach wydane nakładem Chelsea Green Edition, certyfikowana przez Museum Masters International NYC the Lempicka Estate New York.Certyfikat podpisany własnoręcznie przez Victoria de Lempicka, wnuczka Tamary Łempickiej. Praca o tytule “Young Lady with Gloves (Dziewczyna w Rękawiczkach)”. Numer 62/100.


Spośród wielu kochanków, których Tamara Łempicka miała przez całe swoje długie i szalone życie, przystojny markiz Guido di Giralamo Sommi Picenardi był jednym z jej nielicznych męskich towarzyszy, których uwieczniła na portrecie.

Guido był potomkiem włoskiej szlachty i muzykiem awangardowym. Został przedstawiony jako symbol męskiej mody, a formułując go w kubistycznym stylu „szalonych lat dwudziestych", artystka wprowadziła atrybuty bogactwa, które były charakterystyczne dla bywalców i arystokratów uwiecznionych w jej pracach.

Tamara Łempicka (1898 Warszawa– 1980 Cuernavaca) Polska artystka o światowej renomie, ikona art deco i dwudziestolecia międzywojennego. Wczesną młodość spędziła Warszawie (gdzie się urodziła), w Szwajcarii (gdzie uczęszczała do szkoły z internatem) oraz Petersburgu (gdzie poznała swojego pierwszego męża Tadeusza Łempickiego). W tym okresie poznała Włochy a wraz z nimi renesansowych mistrzów stanowiących niewyczerpane źródło inspiracji. W 1918 roku wprowadziła się do Paryża. W stolicy Francji rozpoczęła studia malarskie i odkryła kubizm który stał się sztandarowym elementem jej twórczości. Wraz wybuchem drugiej wojny światowej przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych by następnie resztę życia spędzić w Meksyku. Tam też została “pochowana”, zgodnie z ostatnią wolą artystki jej prochy rozsypane zostały przy wulkanie Popocatepetl.

„Malowałam królów i prostytutki. Maluje tych, którzy są dla mnie inspirujący i powodują, że czuje wibracje.”

64
Tamara ŁEMPICKA (1898-1980)

Portret de Guido Sommi

Giclee, papier o wysokiej gramaturze, 48 x 58 cm w świetle passe – partout, oprawiony w ramę 95 x 120 cm. Dwie suche pieczęcie , jedna (p.d.) z nazwą edycji oraz numer grafiki ołówkiem (1/100) zgodny z certyfikatem, druga (l.d.) – wydawcy wraz z odciskiem sygnatury Łempickiej.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Limitowana edycja zamknięta na jedynie 100 egzemplarzach wydane nakładem Chelsea Green Edition, certyfikowana przez Museum Masters International NYC the Lempicka Estate New York.Certyfikat podpisany własnoręcznie przez Victoria de Lempicka, wnuczka Tamary Łempickiej. Praca o tytule “Young Lady with Gloves (Dziewczyna w Rękawiczkach)”. Numer 62/100.


Spośród wielu kochanków, których Tamara Łempicka miała przez całe swoje długie i szalone życie, przystojny markiz Guido di Giralamo Sommi Picenardi był jednym z jej nielicznych męskich towarzyszy, których uwieczniła na portrecie.

Guido był potomkiem włoskiej szlachty i muzykiem awangardowym. Został przedstawiony jako symbol męskiej mody, a formułując go w kubistycznym stylu „szalonych lat dwudziestych", artystka wprowadziła atrybuty bogactwa, które były charakterystyczne dla bywalców i arystokratów uwiecznionych w jej pracach.

Tamara Łempicka (1898 Warszawa– 1980 Cuernavaca) Polska artystka o światowej renomie, ikona art deco i dwudziestolecia międzywojennego. Wczesną młodość spędziła Warszawie (gdzie się urodziła), w Szwajcarii (gdzie uczęszczała do szkoły z internatem) oraz Petersburgu (gdzie poznała swojego pierwszego męża Tadeusza Łempickiego). W tym okresie poznała Włochy a wraz z nimi renesansowych mistrzów stanowiących niewyczerpane źródło inspiracji. W 1918 roku wprowadziła się do Paryża. W stolicy Francji rozpoczęła studia malarskie i odkryła kubizm który stał się sztandarowym elementem jej twórczości. Wraz wybuchem drugiej wojny światowej przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych by następnie resztę życia spędzić w Meksyku. Tam też została “pochowana”, zgodnie z ostatnią wolą artystki jej prochy rozsypane zostały przy wulkanie Popocatepetl.

„Malowałam królów i prostytutki. Maluje tych, którzy są dla mnie inspirujący i powodują, że czuje wibracje.”