Owalny portret damy wkomponowany w prostokąt wydaje się wzorowany na tego typu wizerunkach autorstwa Kazimierza Wojniakowskiego (1772-1812). Zarówno typ kompozycji - owal w prostokącie - jak i strój i fryzura damy odpowiadają modzie z lat 1790-95. Prezentowany wizerunek przypomina Portret Józefy z Szemplińskich Chrzanowskiej z r. 1793, znajdujący sie w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Jednak sposób malowania, (farba równo i cienko nakładana), rysunek, wskazują na znacznie późniejszy okres powstania obrazu.

32
nieokreślony, polski Malarz

PORTRET DAMY Z KOŃCA XVIII w., 1 poł. XX w.

Olej, płótno 55,45 x 42,5 cm
Nie sygnowany

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Owalny portret damy wkomponowany w prostokąt wydaje się wzorowany na tego typu wizerunkach autorstwa Kazimierza Wojniakowskiego (1772-1812). Zarówno typ kompozycji - owal w prostokącie - jak i strój i fryzura damy odpowiadają modzie z lat 1790-95. Prezentowany wizerunek przypomina Portret Józefy z Szemplińskich Chrzanowskiej z r. 1793, znajdujący sie w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Jednak sposób malowania, (farba równo i cienko nakładana), rysunek, wskazują na znacznie późniejszy okres powstania obrazu.