Owalny portret damy wkomponowany w prostokąt wydaje się wzorowany na tego typu wizerunkach autorstwa Kazimierza Wojniakowskiego (1772- 1812). Zarówno typ kompozycji - owal w prostokącie - jak i strój i fryzura damy odpowiadają modzie z lat 1790-95. Prezentowany wizerunek przypomina Portret Józefy z Szemplińskich Chrzanowskiej z roku 1793, znajdujący się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Jednak sposób malowania, (farba równo i cienko nakładana), rysunek, wskazują na znacznie późniejszy okres powstania obrazu.
Owalny portret damy wkomponowany w prostokąt wydaje się wzorowany na tego typu wizerunkach autorstwa Kazimierza Wojniakowskiego (1772- 1812). Zarówno typ kompozycji - owal w prostokącie - jak i strój i fryzura damy odpowiadają modzie z lat 1790-95. Prezentowany wizerunek przypomina Portret Józefy z Szemplińskich Chrzanowskiej z roku 1793, znajdujący się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Jednak sposób malowania, (farba równo i cienko nakładana), rysunek, wskazują na znacznie późniejszy okres powstania obrazu.