Owalny portret damy wkomponowany w prostokąt wydaje się wzorowany na tego typu wizerunkach autorstwa Kazimierza Wojniakowskiego (1772- 1812). Zarówno typ kompozycji - owal w prostokącie - jak i strój i fryzura damy odpowiadają modzie z lat 1790-95. Prezentowany wizerunek przypomina Portret Józefy z Szemplińskich Chrzanowskiej z roku 1793, znajdujący się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Jednak sposób malowania, (farba równo i cienko nakładana), rysunek, wskazują na znacznie późniejszy okres powstania obrazu.

75
Malarz nieokreślony, polski, 1 poł. XX w.

PORTRET DAMY Z KOŃCA XVIII w.

Olej, płótno;
55,45 x 42,5 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Owalny portret damy wkomponowany w prostokąt wydaje się wzorowany na tego typu wizerunkach autorstwa Kazimierza Wojniakowskiego (1772- 1812). Zarówno typ kompozycji - owal w prostokącie - jak i strój i fryzura damy odpowiadają modzie z lat 1790-95. Prezentowany wizerunek przypomina Portret Józefy z Szemplińskich Chrzanowskiej z roku 1793, znajdujący się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Jednak sposób malowania, (farba równo i cienko nakładana), rysunek, wskazują na znacznie późniejszy okres powstania obrazu.