Dama w bogatym stroju, w ujęciu do pasa en face, w siwej peruce i z licznymi ozdobami, z zegarkiem u pasa, trzymająca w prawej dłoni różowy goździk, w lewej złożony wachlarz. Tło jednolite, ciemne. Krój sukni i ozdoby wskazują na modę obowiązującą w Europie około połowy wieku XVIII. Według tradycji rodziny właściciela autorem obrazu miałby być malarz hiszpański. Poza wyrazistymi rysami twarzy modelki i pewną odważną dekoracyjnością stroju, które mogłyby kojarzyć się z hiszpańskim kręgiem kulturowym, brak w kompozycji cech stylistycznych, które jednoznacznie mogłyby potwierdzić kraj powstania obrazu. Bliższe określenie kręgu artystycznego utrudnia stan zachowania obrazu. Portret poddany był zabiegom konserwatorskim. Pomimo to cechują go wysokie walory dekoracyjne.
H. B.
Dama w bogatym stroju, w ujęciu do pasa en face, w siwej peruce i z licznymi ozdobami, z zegarkiem u pasa, trzymająca w prawej dłoni różowy goździk, w lewej złożony wachlarz. Tło jednolite, ciemne. Krój sukni i ozdoby wskazują na modę obowiązującą w Europie około połowy wieku XVIII. Według tradycji rodziny właściciela autorem obrazu miałby być malarz hiszpański. Poza wyrazistymi rysami twarzy modelki i pewną odważną dekoracyjnością stroju, które mogłyby kojarzyć się z hiszpańskim kręgiem kulturowym, brak w kompozycji cech stylistycznych, które jednoznacznie mogłyby potwierdzić kraj powstania obrazu. Bliższe określenie kręgu artystycznego utrudnia stan zachowania obrazu. Portret poddany był zabiegom konserwatorskim. Pomimo to cechują go wysokie walory dekoracyjne.
H. B.