Wystawiany:
- Bolesław Jan Czedekowski - portrecista wiedeński, Muzeum Narodowe w Gdańsku (oddział: Muzeum Tradycji Szlacheckiej w Waplewie Wielkim), od 9 września 2018 - 7 grudnia 2018 r.
Reprodukowany:
- Bolesław Jan Czedekowski - portrecista wiedeński [katalog wystawy pod red. Macieja Kraińskiego], MN Gdańsk 2018, s. 25.
Czedekowski był mistrzem pędzla w malowaniu kobiet. Jak pisał w 1925 roku E. Woroniecki:
"Jest to prawdziwa gama uroku niewieściego, poczynając od słodkiej urody kapłanek ogniska domowego, aż do olśniewających lwic salonowych i niebezpiecznie wysportowanych amazonek o pieściwej linii kształtów..."
E. Woroniecki, Z wystaw polskich w Paryżu. Portrety p. J. B. Czedekowskiego w galerii Knoedlera, „Świat”, 1925 nr 3, s. 4-5
"(...) W mistrzowski sposób oddaje Czedekowski połysk kobiecych włosów, kolor skóry, intensywność spojrzenia, tego wszystkiego, co stanowi nie tylko o osobowości kobiety, o jej indywidualności, ale również o typie urody, sposobie bycia, siedzenia, układu rąk. Jest przy tym wykwintny, nigdy nie usiłuje osiągnąć efektów jaskrawością barw, czy ekscentrycznością póz (...).
H. Muszyńska-Hoffmannowa, A. Okońska, "Na mil sześć tysięcy. O malarstwie Bolesława Czedekowskiego", Łódź 1978, s. 188
olej, płótno, 101 × 81 cm
sygn. i dat. p. d.: Czedekowski B. 1925
Wystawiany:
- Bolesław Jan Czedekowski - portrecista wiedeński, Muzeum Narodowe w Gdańsku (oddział: Muzeum Tradycji Szlacheckiej w Waplewie Wielkim), od 9 września 2018 - 7 grudnia 2018 r.
Reprodukowany:
- Bolesław Jan Czedekowski - portrecista wiedeński [katalog wystawy pod red. Macieja Kraińskiego], MN Gdańsk 2018, s. 25.
Czedekowski był mistrzem pędzla w malowaniu kobiet. Jak pisał w 1925 roku E. Woroniecki:
"Jest to prawdziwa gama uroku niewieściego, poczynając od słodkiej urody kapłanek ogniska domowego, aż do olśniewających lwic salonowych i niebezpiecznie wysportowanych amazonek o pieściwej linii kształtów..."
E. Woroniecki, Z wystaw polskich w Paryżu. Portrety p. J. B. Czedekowskiego w galerii Knoedlera, „Świat”, 1925 nr 3, s. 4-5
"(...) W mistrzowski sposób oddaje Czedekowski połysk kobiecych włosów, kolor skóry, intensywność spojrzenia, tego wszystkiego, co stanowi nie tylko o osobowości kobiety, o jej indywidualności, ale również o typie urody, sposobie bycia, siedzenia, układu rąk. Jest przy tym wykwintny, nigdy nie usiłuje osiągnąć efektów jaskrawością barw, czy ekscentrycznością póz (...).
H. Muszyńska-Hoffmannowa, A. Okońska, "Na mil sześć tysięcy. O malarstwie Bolesława Czedekowskiego", Łódź 1978, s. 188