Zapewne jeden z kilku autoportretów artystki. Lekkie skłonienie głowy, uśmiech, wpatrywanie się w oczy widza - wszystko przemawia za autoportretem 32. letniej artystki. Wzorowy stan zachowania; krosno nowe.

Malarka wychowana i wykształcona kosztem i staraniem Pawlikowskich, w Medyce. Naukę wstępną odbyła w Krakowie, następnie w Paryżu w tzw. "akademiach". W kraju ilustrowała czasopisma, mieszkała we Lwowie. Od 1899 r. związana ze Stanisławem Przybyszewskim, któremu w 1901 r. dała córkę, Stanisławę, przyszłą pisarkę. Pająkówna malowała przede wszystkim portrety z najbliższego kręgu, wystawiała dużo - we Lwowie, w Krakowie i Warszawie, także za granicą. Podkreślano zbliżenie do wczesnych prac Olgi Boznańskiej.

43
Aniela PAJĄKÓWNA (1864 - 1912)

Portret damy w białej sukni, 1896

olej, płótno 28 × 32,5
sygnowany po lewej stronie u góry: "a Pająkówna 1896"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Zapewne jeden z kilku autoportretów artystki. Lekkie skłonienie głowy, uśmiech, wpatrywanie się w oczy widza - wszystko przemawia za autoportretem 32. letniej artystki. Wzorowy stan zachowania; krosno nowe.

Malarka wychowana i wykształcona kosztem i staraniem Pawlikowskich, w Medyce. Naukę wstępną odbyła w Krakowie, następnie w Paryżu w tzw. "akademiach". W kraju ilustrowała czasopisma, mieszkała we Lwowie. Od 1899 r. związana ze Stanisławem Przybyszewskim, któremu w 1901 r. dała córkę, Stanisławę, przyszłą pisarkę. Pająkówna malowała przede wszystkim portrety z najbliższego kręgu, wystawiała dużo - we Lwowie, w Krakowie i Warszawie, także za granicą. Podkreślano zbliżenie do wczesnych prac Olgi Boznańskiej.