Strój, mała pudrowana peruczka i gest damy w białej sukni z granatowym bawetem (gorsem zdobionym kokardami) - wskazują na rok około 1760 jako datę powstania portretu. Trudno z pewnością rozstrzygnąć, czy obraz powstał na obszarze dawnej Rzeczypospolitej, (tu analogią mogły by być namalowane około 1760 wizerunki Teresy Karoliny Radziwiłłowej, czy Katarzyny Karoliny Rzewuskiej, pochodzące z Podhorców, oba w Muzeum Okręgowym w Tarnowie), czy w Prusach lub na Śląsku - pod względem artystycznym będących w XVIII wieku prowincjami w stosunku do dworu królewskiego w Berlinie. Pewna sztywność postaci damy, jej retoryczny gest lewej dłoni (w której wręcz brakuje wachlarza) - może łączyć obraz z kręgiem prowincjonalnym kultury pruskiej niż polskim. Obraz ma wielkie walory dekoracyjne i znakomicie nadaje się do scenografii wnętrza XVIII-wiecznego pałacu.
Olej, płótno dublowane;
88 x 67,5 cm
Stan zachowania: obraz po znacznej konserwacji.
Strój, mała pudrowana peruczka i gest damy w białej sukni z granatowym bawetem (gorsem zdobionym kokardami) - wskazują na rok około 1760 jako datę powstania portretu. Trudno z pewnością rozstrzygnąć, czy obraz powstał na obszarze dawnej Rzeczypospolitej, (tu analogią mogły by być namalowane około 1760 wizerunki Teresy Karoliny Radziwiłłowej, czy Katarzyny Karoliny Rzewuskiej, pochodzące z Podhorców, oba w Muzeum Okręgowym w Tarnowie), czy w Prusach lub na Śląsku - pod względem artystycznym będących w XVIII wieku prowincjami w stosunku do dworu królewskiego w Berlinie. Pewna sztywność postaci damy, jej retoryczny gest lewej dłoni (w której wręcz brakuje wachlarza) - może łączyć obraz z kręgiem prowincjonalnym kultury pruskiej niż polskim. Obraz ma wielkie walory dekoracyjne i znakomicie nadaje się do scenografii wnętrza XVIII-wiecznego pałacu.