Malarz. Absolwent warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych w pracowni prof. Tadeusza Pruszkowskiego, a następnie asystent profesora na ASP - prowadził zajęcia z rysunku. Jego prace, wystawiane na wielu wystawach w kraju i za granicą, zdobyły kilka nagród oraz cieszyły się uznaniem krytyków. Po wojennej tułaczce osiadł na Bliskim Wschodzie gdzie dalej tworzył i zajmował się działalnością pedagogiczną. Pozostawił po sobie m.in. wspomnienia o Konradzie Krzyżanowskim. Kilka obrazów z przedwojennej spuścizny artysty znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. 33 obrazy spadkobiercy artysty przekazali do Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu jako dar dla Rzeczpospolitej Polskiej. Portret siedzącego na podłodze chłopca w białym ubranku z szerokim kołnierzem. Smutna mina oraz strój mogą być nawiązaniem do postaci pierrota.

69
Bolesław BAAKE (1905 - 1963)

PORTRET CHŁOPCA, lata 30-te XX w.

Olej, płótno; 49 x 46 cm
Do krosna przywiązana karta z napisem na maszynie: 160. Baake Bolesław | Portret chłopca | ol., pł. 49 x 46 cm; nie sygn. | bez blejtramu

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz. Absolwent warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych w pracowni prof. Tadeusza Pruszkowskiego, a następnie asystent profesora na ASP - prowadził zajęcia z rysunku. Jego prace, wystawiane na wielu wystawach w kraju i za granicą, zdobyły kilka nagród oraz cieszyły się uznaniem krytyków. Po wojennej tułaczce osiadł na Bliskim Wschodzie gdzie dalej tworzył i zajmował się działalnością pedagogiczną. Pozostawił po sobie m.in. wspomnienia o Konradzie Krzyżanowskim. Kilka obrazów z przedwojennej spuścizny artysty znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. 33 obrazy spadkobiercy artysty przekazali do Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu jako dar dla Rzeczpospolitej Polskiej. Portret siedzącego na podłodze chłopca w białym ubranku z szerokim kołnierzem. Smutna mina oraz strój mogą być nawiązaniem do postaci pierrota.