Znany portrecista, autor obrazów o treści historycznej i scen rodzajowych. Kształcił się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u Władysława Łuszczkiewicza, Floriana Cynka, Feliksa Szynalewskiego i Jana Matejki (1877-1884). W 1885 r. udał się do Paryża, wstąpił do szkoły Jeana-Pierre`a Laurensa, uczestniczył w Salonach. Od 1894 r. mieszkał na stałe w Krakowie. Był członkiem zarządu Powszechnego Stowarzyszenia Artystów Polskich oraz Union Internationale des Beaux-Arts et des Lettres w Paryżu. W 1934 r. został odznaczony orderem Legii Honorowej.
Portret młodzieńca w niebieskim kaftanie. Zdrowa cera, rumiane policzki, różowe uśmiechnięte tajemniczo usta, nieco zawadiackie spojrzenie, włosy przycięte na pazia, lekko falujące, nadają całemu wizerunkowi wyjątkowej świeżości. Wyjątkowo zróżnicowane w tonacjach kolory zostały przez artystę starannie dobrane, dzięki czemu obraz wywołuje wrażenie czystej harmonii barw.

6
Józef MĘCINA-KRZESZ (Kraków 1860 - Poznań 1934)

PORTRET CHŁOPCA

Olej, tektura; 49,5 x 33,6 cm
Sygnowany l. d.: J. Męcina-Krzesz.
Stan zachowania: tektura pęknięta na lewo od osi obrazu, od spodu podklejona

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Znany portrecista, autor obrazów o treści historycznej i scen rodzajowych. Kształcił się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u Władysława Łuszczkiewicza, Floriana Cynka, Feliksa Szynalewskiego i Jana Matejki (1877-1884). W 1885 r. udał się do Paryża, wstąpił do szkoły Jeana-Pierre`a Laurensa, uczestniczył w Salonach. Od 1894 r. mieszkał na stałe w Krakowie. Był członkiem zarządu Powszechnego Stowarzyszenia Artystów Polskich oraz Union Internationale des Beaux-Arts et des Lettres w Paryżu. W 1934 r. został odznaczony orderem Legii Honorowej.
Portret młodzieńca w niebieskim kaftanie. Zdrowa cera, rumiane policzki, różowe uśmiechnięte tajemniczo usta, nieco zawadiackie spojrzenie, włosy przycięte na pazia, lekko falujące, nadają całemu wizerunkowi wyjątkowej świeżości. Wyjątkowo zróżnicowane w tonacjach kolory zostały przez artystę starannie dobrane, dzięki czemu obraz wywołuje wrażenie czystej harmonii barw.