Na odwrocie nalepki wystawowe: z wystawy: Zbiory Wlastimila Hofmana z kolekcji polskich i czeskich w Muzeum Karkonoskim w Jeleniej Górze, kwiecień - lipiec 2003; oraz z wystawy monograficznej w Muzeum Śląskim w Katowicach, wrzesień - listopad 2003
Polski malarz, przedstawiciel symbolizmu. Urodził się w Czechach (jego matka była Polką), studiował na krakowskiej ASP pod kierunkiem F. Cynka, J. Malczewskiego i J. Stanisławskiego, a następnie w Paryżu i znowu w Krakowie w pracowni L. Wyczółkowskiego. Literatura dotycząca jego twórczości zwraca uwagę, że największy wpływ na niego miał „mistrz”: Jacek Malczewski. Artysta malował przede wszystkim fantastyczno-symboliczne kompozycje osadzone w ludowości, religijności i symbolice. Jego modelami byli zazwyczaj prości ludzie i dzieci, którzy - jak określa się w literaturze - w jego twórczości zyskali ponadczasową godność.

12
Wlastimil HOFMAN (1881 Karlin - 1970 Szklarska Poręba)

Portret brata, olej, płótno, 50 x 40 cm;

sygn. p.g.: Kargal / 1933 / Wlastimil Hofman;
dedykacja l.g.: kochanemu Stasiowi

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Na odwrocie nalepki wystawowe: z wystawy: Zbiory Wlastimila Hofmana z kolekcji polskich i czeskich w Muzeum Karkonoskim w Jeleniej Górze, kwiecień - lipiec 2003; oraz z wystawy monograficznej w Muzeum Śląskim w Katowicach, wrzesień - listopad 2003
Polski malarz, przedstawiciel symbolizmu. Urodził się w Czechach (jego matka była Polką), studiował na krakowskiej ASP pod kierunkiem F. Cynka, J. Malczewskiego i J. Stanisławskiego, a następnie w Paryżu i znowu w Krakowie w pracowni L. Wyczółkowskiego. Literatura dotycząca jego twórczości zwraca uwagę, że największy wpływ na niego miał „mistrz”: Jacek Malczewski. Artysta malował przede wszystkim fantastyczno-symboliczne kompozycje osadzone w ludowości, religijności i symbolice. Jego modelami byli zazwyczaj prości ludzie i dzieci, którzy - jak określa się w literaturze - w jego twórczości zyskali ponadczasową godność.