Literatura
- Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska, Sztuka Młodej Polski, Kraków 2004, s. 227.
Jeden z najwybitniejszych artystów przełomu wieków. W latach 1878-1882 studiował w akademii monachijskiej w pracowniach G. Hackla, A. Wagnera, G. Benczura. Naukę kontynuował w Paryżu pod kierunkiem Carlous-Durana. Od 1895 r. przebywał w Krakowie, gdzie był profesorem Szkoły Sztuk Pięknych, przekształconej w 1900 r. w akademię. Dwukrotnie pełnił funkcję rektora tejże uczelni (1910 i 1927). Był członkiem założycielem T.A.P. "Sztuka", należał do wiedeńskiej "Secesji". Wśród wielu tematów podejmowanych przez artystę, portrety kobiece cieszyły się największym uznaniem odbiorców.
Ata Zakrzewska, krakowska piekność, była jedną z ulubionych modelek artysty; to ona pozowała do znanych kompozycji Ruda (MNK) oraz Wiosna (MNP).
Pastel na kartonie 85,5 x 59 cm Sygnowany p.śr. - "T. Axentowicz"
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiLiteratura
- Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska, Sztuka Młodej Polski, Kraków 2004, s. 227.
Jeden z najwybitniejszych artystów przełomu wieków. W latach 1878-1882 studiował w akademii monachijskiej w pracowniach G. Hackla, A. Wagnera, G. Benczura. Naukę kontynuował w Paryżu pod kierunkiem Carlous-Durana. Od 1895 r. przebywał w Krakowie, gdzie był profesorem Szkoły Sztuk Pięknych, przekształconej w 1900 r. w akademię. Dwukrotnie pełnił funkcję rektora tejże uczelni (1910 i 1927). Był członkiem założycielem T.A.P. "Sztuka", należał do wiedeńskiej "Secesji". Wśród wielu tematów podejmowanych przez artystę, portrety kobiece cieszyły się największym uznaniem odbiorców.
Ata Zakrzewska, krakowska piekność, była jedną z ulubionych modelek artysty; to ona pozowała do znanych kompozycji Ruda (MNK) oraz Wiosna (MNP).