"Wielokrotnie w jego kompozycjach pojawia się i sam malarz. Ubrany w beret, z paletą lub szpachlą, ołówkiem czy pędzlem, czasem przed płótnem, czasem z modelką za plecami, spogląda a to na widzów, a to w lustro, które pomaga mu odtwarzać tę scenę. Dziwna ostentacja, ale za to częsta. Tak jakby malarz chciał potwierdzić, że to on właśnie sprawczo pociąga za sznurki tych malarskich scen i sytuacji."
cyt. za: B. Deptuła [wstęp do]: Kiejstut Bereźnicki, Katalog wystawy..., Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2015
olej, płótno
93 x 65,5 cm
sygn. drapana p.d.: 1987 | KBereźnicki
na odwrocie na blejtramie napis: KBereźnicki dla Millerów oraz dwie uszkodzone nalepki
"Wielokrotnie w jego kompozycjach pojawia się i sam malarz. Ubrany w beret, z paletą lub szpachlą, ołówkiem czy pędzlem, czasem przed płótnem, czasem z modelką za plecami, spogląda a to na widzów, a to w lustro, które pomaga mu odtwarzać tę scenę. Dziwna ostentacja, ale za to częsta. Tak jakby malarz chciał potwierdzić, że to on właśnie sprawczo pociąga za sznurki tych malarskich scen i sytuacji."
cyt. za: B. Deptuła [wstęp do]: Kiejstut Bereźnicki, Katalog wystawy..., Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2015