W dużym zbliżeniu fotograficznego kadru ujęta została młoda kobieta, opierająca podbródek o złożone przedramiona. Patrzy w stronę widza lekko przymrużonymi w uśmiechu oczyma. Włosy ciemne zaczesane ma do tyłu. Portretowaną jest Aneri, żona artysty, również malarka.
Malarstwo studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie (w pracowniach Włodzimierza Łuszczkiewicza, Jana Matejki i Józefa Unierzyskiego, Juliana Fałata, a także w klasie mistrzowskiej u Leona Wyczółkowskiego). Kształcił się także za granicą: w Paryżu, Rzymie i Florencji. Później często przebywał w Paryżu, będącym ówczesną stolicą świata sztuki, a także wielokrotnie podróżował do Włoch i południowej Francji. W 1907 roku rozpoczął pracę dydaktyczną w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, w 1913 otrzymał nominację na profesora zwyczajnego, a później trzykrotnie pełnił godność rektora.
Ołówek, papier; 23 x 31 cm
Sygnowany p. d.: WW
Na odwrocie stempel: w owalu "Ze zbiorów dzieł Wojciecha Weissa | Dom artysty" |stempel "003879"
W dużym zbliżeniu fotograficznego kadru ujęta została młoda kobieta, opierająca podbródek o złożone przedramiona. Patrzy w stronę widza lekko przymrużonymi w uśmiechu oczyma. Włosy ciemne zaczesane ma do tyłu. Portretowaną jest Aneri, żona artysty, również malarka.
Malarstwo studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie (w pracowniach Włodzimierza Łuszczkiewicza, Jana Matejki i Józefa Unierzyskiego, Juliana Fałata, a także w klasie mistrzowskiej u Leona Wyczółkowskiego). Kształcił się także za granicą: w Paryżu, Rzymie i Florencji. Później często przebywał w Paryżu, będącym ówczesną stolicą świata sztuki, a także wielokrotnie podróżował do Włoch i południowej Francji. W 1907 roku rozpoczął pracę dydaktyczną w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, w 1913 otrzymał nominację na profesora zwyczajnego, a później trzykrotnie pełnił godność rektora.