Portret kobiety autorstwa Jana Hrynkowskiego można zaliczyć do stosunkowo wczesnego etapu w jego twórczości. Powstał trzy lata po ukończeniu przez niego Akademii Lotha w Paryżu. W roku powstania prezentowanej pracy, Hrynkowski uczestniczył w wystawie Związku Polskich Artystów Grafików w Pradze i wystawie Cechu Artystów Plastyków Jednoróg w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. Tadeusz Dobrowolski opisując portrety artysty zwrócił uwagę, że "w jego postaciach podobieństwo portretowe nie gra poważniejszej roli". Istotniejsza była dbałość o kompozycję. Intensywna kolorystyka pojawia się m. in. w portretach artysty w latach 30-tych. Niemniej jednak w opisywanej pracy, datowanej na rok 1925, kolor już odgrywa ważną rolę i nadaje mu wyjątkowy charakter.
olej, płótno; 80 x 65,5 cm;
sygn. i dat. p. g.: J.Hrynkowski. / 925.
Portret kobiety autorstwa Jana Hrynkowskiego można zaliczyć do stosunkowo wczesnego etapu w jego twórczości. Powstał trzy lata po ukończeniu przez niego Akademii Lotha w Paryżu. W roku powstania prezentowanej pracy, Hrynkowski uczestniczył w wystawie Związku Polskich Artystów Grafików w Pradze i wystawie Cechu Artystów Plastyków Jednoróg w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. Tadeusz Dobrowolski opisując portrety artysty zwrócił uwagę, że "w jego postaciach podobieństwo portretowe nie gra poważniejszej roli". Istotniejsza była dbałość o kompozycję. Intensywna kolorystyka pojawia się m. in. w portretach artysty w latach 30-tych. Niemniej jednak w opisywanej pracy, datowanej na rok 1925, kolor już odgrywa ważną rolę i nadaje mu wyjątkowy charakter.