W 1912 r. przybył do Paryża, gdzie kontynuował naukę w Académie de la Grande Chaumiere. Przyjaźnił się z Soutinem, Chagallem, Modiglianim, Utrillem. Repertuar tematyczny sztuki Epsteina zdominowany jest przez pejzaże. Pod wpływem sztuki Cézanne`a i estetyki wczesnego kubizmu elementy architektoniczne w jego kompozycjach uległy uproszczeniu i geometryzacji, zaś sylwety drzew - ekspresyjnej deformacji. Związki sztuki Epsteina z fowizmem ujawniają się szczególnie dobitnie w serii nadmorskich pejzaży malowanych na południu Francji w latach 1930. Oferowany obraz to charakterystyczny dla tego okresu pejzaż o rozluźnionej malarskiej strukturze i wyrazistej fakturze budowanej długimi pociągnięciami pędzla.

55
Henryk (Chaim) EPSTEIN (1890 - 1944)

Port rybacki w Concernaou, 1931

olej, płótno;
52 x 71 cm w świetle passe-partout
sygn. p.d. H.Epstein
Na krośnie nalepka: Muzeum Narodowe/ w Warszawie p.84/04

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W 1912 r. przybył do Paryża, gdzie kontynuował naukę w Académie de la Grande Chaumiere. Przyjaźnił się z Soutinem, Chagallem, Modiglianim, Utrillem. Repertuar tematyczny sztuki Epsteina zdominowany jest przez pejzaże. Pod wpływem sztuki Cézanne`a i estetyki wczesnego kubizmu elementy architektoniczne w jego kompozycjach uległy uproszczeniu i geometryzacji, zaś sylwety drzew - ekspresyjnej deformacji. Związki sztuki Epsteina z fowizmem ujawniają się szczególnie dobitnie w serii nadmorskich pejzaży malowanych na południu Francji w latach 1930. Oferowany obraz to charakterystyczny dla tego okresu pejzaż o rozluźnionej malarskiej strukturze i wyrazistej fakturze budowanej długimi pociągnięciami pędzla.