W 1912 r. przybył do Paryża, gdzie kontynuował naukę w Académie de la Grande Chaumiere. Przyjaźnił się z Soutinem, Chagallem, Modiglianim, Utrillem. Repertuar tematyczny sztuki Epsteina zdominowany jest przez pejzaże. Pod wpływem sztuki Cézanne`a i estetyki wczesnego kubizmu elementy architektoniczne w jego kompozycjach uległy uproszczeniu i geometryzacji, zaś sylwety drzew - ekspresyjnej deformacji. Związki sztuki Epsteina z fowizmem ujawniają się szczególnie dobitnie w serii nadmorskich pejzaży malowanych na południu Francji w latach 1930. Oferowany obraz to charakterystyczny dla tego okresu pejzaż o rozluźnionej malarskiej strukturze i wyrazistej fakturze budowanej długimi pociągnięciami pędzla.
olej, płótno;52 x 71 cm w świetle passe-partout
sygn. p.d. H.Epstein
Na krośnie nalepka: Muzeum Narodowe/ w Warszawie p.84/04
Estymacja: 50 000 - 60 000 zł
W 1912 r. przybył do Paryża, gdzie kontynuował naukę w Académie de la Grande Chaumiere. Przyjaźnił się z Soutinem, Chagallem, Modiglianim, Utrillem. Repertuar tematyczny sztuki Epsteina zdominowany jest przez pejzaże. Pod wpływem sztuki Cézanne`a i estetyki wczesnego kubizmu elementy architektoniczne w jego kompozycjach uległy uproszczeniu i geometryzacji, zaś sylwety drzew - ekspresyjnej deformacji. Związki sztuki Epsteina z fowizmem ujawniają się szczególnie dobitnie w serii nadmorskich pejzaży malowanych na południu Francji w latach 1930. Oferowany obraz to charakterystyczny dla tego okresu pejzaż o rozluźnionej malarskiej strukturze i wyrazistej fakturze budowanej długimi pociągnięciami pędzla.